کد خبر: 39820
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 خرداد 1398 - 20:47

داخلی

»

اخبار کتاب

محسن جوادی:

به پژوهش‌های میدانی و بازاریابی در جایزه فیروزه توجه شود

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوره جایزه فیروزه با حضور دکتر محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی و اعضای شورا روز دوشنبه (20 خرداد ماه) در معاونت امور فرهنگی برگزار شد.
به پژوهش‌های میدانی و بازاریابی در جایزه فیروزه توجه شود

 به گزارش لیزنا، محسن جوادی در این جلسه با اشاره به میزان تاثیرگذاری کالاهای فرهنگی و ضرورت توجه به آن عنوان کرد: کالاهای فرهنگی بسیار گسترده و فراگیرتر هستند از این رو توجه به کالاهای فرهنگی اجتناب ناپذیر است. جایزه فیروزه با چنین هدفی تاسیس شد و نیازمند آن است که بیشتر در جامعه معرفی شود. این جایزه فرهنگی نیاز به تبلیغات بیشتر به ویژه در فضای مجازی دارد تا آثار برگزیده معرفی شود و مورد حمایت قرار گیرد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از روزمره شدن فعالیت‌ جشنواره‌ها در ایران گفت: متاسفانه جشنواره‌ها در ایران خیلی زود به ضد خود تبدیل می‌شوند. هدف از ایجاد جشنواره‌ها حمایت از تولیدکنندگان و دادن انگیزه به آن‌ها برای فعالیت بیشتر است اما در ایران جشنواره‌های زیادی داریم که نقش آن‌ها مبهم است یا اینکه خیلی زود نقش خود را از دست می‌دهند و به یک جشنواره نمادین تبدیل می‌شوند.

جوادی با تاکید بر حمایت از پژوهش‌های میدانی در جشنواره فیروزه گفت: یکی از اقدامات خوب در جایزه فیروزه توجه به پژوهش‌های آکادمیک بود اما باید تلاش شود در این حوزه به سمت پژوهش‌های میدانی و بازاریابی حرکت کنیم. توجه به بحث‌های آکادمیک اگر چه می‌تواند بنیادهای نظری را قوی کند اما باید جنبه عملیاتی و اجرایی شدن پژوهش‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این حوزه باید انعطافات اقتصادی را مد نظر قرار دهیم و واقعیت‌ها را ببینیم. همچنین در این پژوهش‌ها می‌توانیم به سمت گسترش ارتباطات با کشورهای منطقه برویم و از ظرفیت اقوام خود برای این منظور استفاده کنیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گسترش جشنواره فیروزه به خارج از مرزهای کشور و بین‌المللی کردن آن نیز گفت: این جشنواره قابلیت بین‌المللی شدن دارد و حتی می‌توان از ظرفیت آن برای حضور در بازارهای کوچک منطقه‌ای استفاده کرد. برای این منظور می‌توان در نمایشگاه‌های خارجی به تبلیغ ظرفیت‌های جایزه فیروزه پرداخت و با این اقدام دیگر کشورها را به حضور در ایران ترغیب کنیم.

جوادی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت استان‌ها در برگزاری این جشنواره تاکید کرد و گفت: در کنار تقویت ابعاد بین‌المللی توجه به پتانسیل‌‎ داخلی نیاز به توجه و سیاست‌گذاری دارد. بسیاری از استان‌های کشور ظرفیت‌های خوبی در حوزه اسباب‌بازی و کالاهای فرهنگی دارند و می‌توان از این استان‌ها دعوت کرد تا از فرصت جشنواره برای معرفی پتانسیل‌ خود و بازرایابی بهره ببرند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های جایزه فیروزه تلاقی اقتصاد و فرهنگ است و در این راه فرهنگ محملی برای کارآفرینی و تولید تلقی می‌شود. پویایی جایزه فیروزه با انجام این امور محقق می‌شود زیرا که به رونق تولید و حمایت از کالای داخلی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: جایزه فیروزه در طول چهارسال برگزاری به آن ثبات دست پیدا کرده است و باید به دنبال اثربخشی این جایزه باشیم که تا چه اندازه به رونق تولید و کاهش واردات خارجی منجر شده است. خوشبختانه امسال نیز با حمایت‌های آقای جوادی انتظار داریم بودجه این جشنواره تقویت شود.

در ادامه این جلسه علی فریدونی دبیر برگزاری جشنواره فیروزه به ارایه گزارشی از فعالیت‌های جشنواره در سال گذشته پرداخت و گفت: در چهارمین دوره جشنواره فیروزه 1700 اسباب بازی، 2600 نوشت افزار، 2500 کالای فرهنگی، 550 پژوهش و 55 استارت آپ فرهنگی شرکت داشتند.

وی ادامه داد: از سال گذشته برای نخستین بار سامانه‌ای برای ارسال الکترونیک آثار راه‌اندازی شد و در طول برگزاری جشنواره نیز مشارکت خوب سازمان صدا و سیما و سازمان زیباسازی شهر تهران را شاهد بودیم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: