کد خبر: 40324
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 مهر 1398 - 09:49

داخلی

»

اخبار کتاب

داوری نهایی جشنوارۀ نشان دهخدا آغاز شد

منبع : لیزنا
 داوری نهایی پنجمین دورۀ جشنوارۀ نشان دهخدا که در تاریخ 28 آبان 1398 برگزار می شود، آغاز شد.
داوری نهایی جشنوارۀ نشان دهخدا آغاز شد

 به گزارش لیزنا، پنجمین دورۀ جشنوارۀ  نشان دهخدا ( انتخاب کتاب سال اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور در حوزۀ علوم انسانی)که به میزبانی انتشارات علمی و فرهنگی و با مشارکت وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،سازمان تامین اجتماعی،ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، خانۀ کتاب و پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود داوری نهایی آثار ارسالی به دبیرخانۀ این جشنواره  را آغاز کرده است.

 دبیرخانۀ این جشنواره اعلام کرد: 630  عنوان کتاب از 70 ناشر دانشگاهی و پژوهشی و هم چنین صاحبان آثار برای این دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد 61 عنوان  از 29 ناشر به مرحلۀ داوری نهایی رسیده است. 

 جشنوارۀ  نشان دهخدا  در این دوره کتاب های تالیفی یا تصحیحی اعضای هیئت های علمی دانشگاه ها را که در سال 1397 برای اولین بار و در حوزۀ علوم انسانی به چاپ رسیده اند بررسی کرده و بهترین ها را به جامعه فرهنگی و علمی کشور معرفی می کند. 

موضوعات مورد نظر برای کتاب های دریافتی عبارتند از : تاریخ، جغرافیا و باستان شناسی، حقوق، زبان و ادبیات فارسی ، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی، علوم سیاسی، روابط بین الملل و مطالعات منطقه ای، فقه، اصول، علوم قرآن و حدیث، فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی، مطالعات هنر و زیبایی شناسی.

آیین پایانی پنجمین دورۀ جشنوارۀ نشان دهخدا در تاریخ 28 آبان 1398 از ساعت 15 تا 17 در محل دانشگاه تربیت مدرس، سالن جابربن حیان برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: