کد خبر: 26412
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آذر 1395 - 12:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

آغاز طرح پایش مخازن اسناد در مركز اسناد و كتابخانه ملی استان یزد

منبع : لیزنا
مدیر مركز اسناد و كتابخانه ملی استان یزد از آغاز طرح پایش مخازن اسناد این مركز خبر داد.
آغاز طرح پایش مخازن اسناد در مركز اسناد و كتابخانه ملی استان یزد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی مركز اسناد و كتابخانه ملی استان یزد داود پاک طینت با اشاره به وظایف کلان سازمان اسناد وكتابخانه ملي کشور مبنی بر حفظ و نگهداری اسناد و ایجاد زمینه‌های اشاعة اطلاعات اسنادی برای استفاده محققین و دانش‌پژوهان گفت: به منظور کاهش حداکثری خطاهای انسانی و ساماندهی اسناد موجود در مخازن و همچنین پیشگیری از هرگونه آسیب یا فرسایش احتمالی، طرح پایش مخازن آرشیو اسناد توسط کارشناسان این مرکز آغاز شده است.

پاک طینت پیش‌بینی کرد این طرح در یک بازه زمانی یک ماهه انجام شود و افزود: در پایان انجام این طرح، وضعیت اسناد موجود در مخازن از نظر رعایت استاندارد کد‌گذاری ها، اسناد مرمت شده یا نیازمند مرمت، اسناد اسکن شده یا نیازمند اسکن و همچنین اسناد مهم نمایشگاهی و با قابلیت پژوهشی شناسایی می‌گردند.

وی اسناد موجود در مخازن را شامل اسناد اداری و اهدایی دانست و گفت: اسناد اداری در سازمان‌ها و ديگر مؤسسه‌هاي وابسته به دولت توليد يا توسط آن‌ها دريافت شده است و اسناد اهدايي که دارای منشأ شخصي هستند توسط افراد به این مرکز اهدا شده یا توسط این مرکز خریداری شده است.

 گفتنی است در حال حاضر بالغ بر 4 میلیون برگ سند در این مرکز وجود دارد که در حدود یک میلیون برگ از این اسناد در سال 95 به مخازن این مرکز اضافه شده است و مراحل فهرست‌نویسی و ثبت در سامانه اطلاع‌رسانی را می‌گذراند.  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: