کد خبر: 31451
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1396 - 17:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

«دوست دانا» محصولات برگزیده حوزه کودک و نوجوان را ارائه می دهد

منبع : لیزنا
محمد حسن محمدی، مدیر انتشارات مهاجر از افتتاح فروشگاه های ویژه کتاب های کودک و نوجوان با عنوان «دوست دانا» هم زمان با هفته کتاب خبر داد.
«دوست دانا» محصولات برگزیده حوزه کودک و نوجوان را ارائه می دهد

محمد حسن محمدی، عضو هیات موسس تعاونی «دوست دانا» در گفت و گویی با خبرنگار لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران) در مورد این طرح توضیح داد: طرح «دوست دانا» ویژه کودکان و نوجوانان ایجاد شده است. تعدادی از ناشران حوزه کودک و نوجوان از سال 1394 شرکتی تعاونی تاسیس کرده اند که در زمینه تولید، عرضه و پخش محصولات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان  فعالیت می کند.

به گفته او مدیران انتشارات بافرزندان، شورا، مهاجر، طلایی، لک لک، سرو یاسی، ستاره شمال  و حافظ این تعاونی را ایجاد کرده اند.

محمدی افزود: اولین مجموعه فروشگاهی این برند تحت نام «دوست دانا»، هم زمان با بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود. این مجموعه رو به روی دانشگاه تهران به عنوان مرکز فرهنگی این شهر، روز بیست وسوم آبان ماه که با عنوان «روز کتاب، کودک و نوجوان، خانواده» نام گذاری شده با همکاری خانه کتاب افتتاح خواهد شد.

به گفته وی سه فروشگاه ویژه خردسالان، کودکان و نوجوان به شکل هم زمان افتتاح می شود. این فروشگاه ها دارای طراحی خاص با محصولات برگزیده و انتخابی است. در این محصولات بسته های مطالعاتی ارائه خواهیم داد.

او ادامه داد: این حرکت اهداف بزرگی دارد. یکی از مشکلات جامعه ما کم بودن میزان مطالعه افراد است زیرا ما کودکان و نوجوانان خود به مطالعه عادت نمی دهیم. اگر این سرمایه گذاری در کودکی صورت گیرد در بزرگسالی مشکلات به مراتب کمتری خواهیم داشت. عدم وجود ویترین و فروشگاه مناسب کودک و نوجوان ما را بر آن داشت تا از دو سال پیش تا در این راه قدم برداریم.

به گفته وی موسسه دوست دانا در پنج شاخه فعالیت دارد که عبارتند از:

 1.شاخه فروشگاهی و نمایشگاهی

2.شاخه سایت و اپلیکیشن در معرفی و نقد کتاب و محصولات فرهنگی

3.شاخه معرفی بسته های فرهنگی با هدف کلی یادگیرنده مادام المر

4.شاخه رسانه های مکتوب ، دیجیتالی ، تصویری و تولید محتوای علمی ، هنری و فرهنگی

5.شاخه مشاوره و ترویج طرق صحیح کتابخوانی

محمدی، نمایش و معرفی درست محصولات فرهنگی کودک و نوجوان، فروش و عرضه درست محصولات فرهنگی کودک و نوجوان،  پیشنهادات کارشناسی شده مبتنی بر اهداف، ایجاد هیجان یادگیری از راه های مختلف و متنوع و مشاوره در حوزه مطالعه ، انتخاب و تولید را از مولفه های دوست دانا برشمرد .

 

او ادامه داد: هدف اصلی موسسه دوست دانا توسعه کتاب و کتابخوانی با هدف یاد گیرنده مادام العمر است در کنار این هدف اصلی، اهداف دیگر همچون توسعه خردورزی و خردمندی، توسعه همدلی با خود و دیگران، خود تصیحی، توسعه تفکر خلاق، توسعه تفکر نقاد، توسعه معرفت گفتگو، توسعه معرفت دینی، توجه به میراث فرهنگی اعم از تاریخ ، ادبیات و هنر و اندیشه، زیبائی شناسی، آشنائی و بهره برداری از فرهنگ نامه ها، تربیت شهروند اسلامی، تقویت تقوا و وجدان، توسعه مکارم اخلاقی، آشنائی با علوم و تکنولوژی های جدید را نیز می توان برشمرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: