کد خبر: 24432
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 خرداد 1395 - 17:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افزايش توانمندي كتابداران براي ارائه بهترین خدمات به اعضاء

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در نشست مديران‌ كل كتابخانه‌هاي عمومي استان‌هاي منطقه يك با تبيين مجدد سياست كتابدار محوري در فعاليت‌هاي نهاد،‌ تصريح كرد: تمامي تشكيلات، اعتبارات و فعاليت‌هاي نهاد كتابخانه‌ها معطوف به ارائه خدمات فرهنگي به اعضاء است و كتابدار خط مقدم ارائه اين خدمات محسوب مي‌شود.
 افزايش توانمندي كتابداران براي ارائه بهترین خدمات به اعضاء

 

به گزارش لیزنا، اولين نشست مديران كل كتابخانه‌هاي عمومي استان‌هاي منطقه يك با شعار وحدت رويه، بهبود روش‌ها و ارتقاء كيفيت خدمات، روز دوشنبه، 10 خرداد ماه 1395 در سالن اجتماعات كتابخانه مركزي تهران برگزار شد. در اين نشست عليرضا مختارپور، دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، مشاورين،‌ معاونين و مديران كل ستاد مركزي نهاد و مديران كل استان‌هاي تهران، سمنان، قم، مركزي، قزوين، البرز و اصفهان حضور داشتند.

 

فراهم‌آوري بنيه مالي مناسب، نخستین عامل مؤثر براي حركت صحيح در مسير دستيابي به اهداف

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور ضمن خوشامدگويي به حاضرين، به بيان نكاتي پيرامون خط‌مشي نهاد در سال 1395، كه مقدمات آن طي دو سال گذشته فراهم شده است، پرداخت. وي اظهار داشت: براي حركت صحيح در مسير دستيابي به اهداف، نهاد كتابخانه‌ها همواره نيازمند دو عامل پشتیبان بوده است؛ نخستين عامل، فراهم‌آوري بنيه مالي مناسب بود؛ چراكه يك سازمان،‌ بدون امكانات لازم كارايي چنداني نخواهد داشت؛ از طرفي دولت محترم در سال‌هاي اخير همواره با آثار سوء تحريم‌هاي قدرت‌هاي كوچك و بزرگ رو به رو بوده است و اين امر كشور را به لحاظ مالي در مضيقه قرار داد؛ بنابراين در چنين شرايطي توقع افزايش بودجه نهادها، انتظاري منطقي نبود؛ با اين اوصاف، همچنان كه در قانون نيز پيش‌بيني شده بود، فراهم آوري بنيه مالي ديگري ضروري بود.

وي ادامه داد: با تلاش‌هايي كه طي دو سال گذشته صورت گرفت،‌ قانون دريافت نيم‌درصد از درآمد شهرداري‌ها با تصويب ماده 64 در اواخر سال 1393، ضمانت اجرايي پيدا كرد؛ و طبيعتاً اين‌كار در آغاز با مقاومت تعدادي از شهرداري‌ها مواجه بود؛ از مديران كل استاني انتظار مي‌رود كه در چنين مواردي با سعه صدر برخورد كنند؛‌ زیرا حتي در مقابل رفتارهاي نامناسب، ما به هيچ عنوان اجازه پاسخگويي متقابل و رسانه‌اي كردن اختلافات را نداريم و سوءتفاهم احتمالی با دستگاه‌های دیگر باید با تعامل و همدلی بر طرف شود.

 

برقراري ساختار سازماني مناسب، دومين عامل مؤثر براي حركت صحيح در مسير دستيابي به اهداف

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور ادامه داد: دومين عامل مؤثر براي حركت صحيح در مسير دستيابي به اهداف، برقراري ساختار سازماني مناسب براي مجموعه بود؛ نهاد تاكنون از داشتن ساختار تشكيلات تفصيلي مصوب قانونی بي‌بهره بوده است؛ بر اساس قانون، ساختار ‌تشكيلات تفصيلي و شرح وظايف با تصويب اعضاي هيأت امنا و امضاي رئيس هيأت امنا قابل اجراست.

وي تصريح كرد: اين ساختار قطعاً بي‌عيب و نقص نخواهد بود؛ مشكلات در بازه زماني مشخصي شناسايي، موارد جزئي در جلسات فصلي هيأت امنا رفع و موارد اساسي پس از يكسال، جمع‌بندي و در آن خصوص نتيجه‌گيري خواهد شد.

مختارپور با تأكيد بر اينكه ساختار سازماني با توجه به نيازهاي سازمان، تهيه و تدوين شده است، بيان كرد: چنانچه در صورت ابلاغ و اجراي ساختار سازماني، افرادي در اين ساختار پست سازماني نداشتند، مي‌توانيم طي يكسال برايشان پستي تعريف كنيم؛ با گذشت يك سال از اجراي آزمايشي اين ساختار و بررسي ضرورت وجودي پست جديد، در صورت لزوم ساختار تغيير خواهد كرد؛ در غير اينصورت شرايط انتقال و جا بجايي به ساير رده‌هاي نهاد براي افراد فراهم خواهد شد. اين ساختار كه به زودي ابلاغ مي‌شود، لازم الاجراست و بهانه‌اي براي عدم اجراي آن پذيرفتني نخواهد بود.

وي ادامه داد: در كنار بنيه مالي مناسب و همچنين ساختار سازماني مصوب، اتفاق ديگر تشريح و تصويب يكي از بندهاي اساسنامه مبني بر استفاده از حساب معين در راستاي اجراي عدالت اجتماعي از سوي هيأت امناي نهاد است؛ بر اين اساس به تصريح هيأت امنا، ستاد مركزي نهاد با ايجاد حسابي مي‌تواند از اعتبارات شهرهاي برخوردار به نفع شهرهاي محروم استفاده كند.

 

اگر كتابدار به لحاظ روحي آمادگي نداشته باشد،‌ تمامي فعاليت‌ها در نقطه عملياتي خنثي خواهد شد

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در بخش ديگري از سخنان خود، به تشريح سياست‌هاي كتابدار محوري و كتابخانه محوري، از سياست‌هاي 8 گانه نهاد كه در سال 1393 اعلام شد، پرداخت. وي در تعريف سياست كتابدار محوري بيان كرد: تمامي تشكيلات، اعتبارات و فعاليت‌هاي نهاد كتابخانه‌ها معطوف به ارائه خدمات فرهنگي به مردم است؛‌ در ارائه اين خدمات، كتابدار، خط مقدمي است كه با مردم در ارتباط است؛‌ اگر كتابدار به لحاظ روحي آمادگي نداشته باشد،‌ به لحاظ مالي در مضيقه باشد،‌ به لحاظ تشكيلاتي مورد تحقير قرار گرفته باشد و يا فاقد مهارت‌هاي مورد نياز باشد،‌ تمامي فعاليت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در نقطه عملياتي خنثي خواهد شد. بنابراين كتابدار محوري، به اين معناست كه ستاد نهاد، در هر سطحي، تمامي آنچه را كه لازم است انجام مي‌دهد تا صف مقدم، توانايي ارائه بهترين خدمات را داشته باشد.

 

افزایش مشاركت كتابداران در برخي امور مربوط به انتخاب منابع

وي همچنين افزود: تاكنون تمامي تلاش‌ها و فعاليت‌هاي انجام شده، بر افزايش توانمندي كاركنان معطوف بوده است؛ در سال جاري نيز هدف اين است كه با استفاده از مقدمات ايجاد شده طي دو سال گذشته، خط مقدم خدمات فرهنگي‌مان با كيفيت بالاتر و گستره بيشتر قادر به خدمات‌رساني باشد. فعاليت‌هاي ديگري نيز با اين هدف در حال برنامه‌ريزي است؛ از جمله اينكه معاونت توسعه در نظر دارد مشاركت كتابداران را در برخي امور مربوط به انتخاب منابع افزايش دهد؛ علاوه بر اين به زودي در 30 كتابخانه از سراسر كشور، كه واجد شرايط ويژه‌اي هستند، رئيس كتابخانه با رأي كتابداران انتخاب خواهد شد؛ اين كار در مرحله اول به صورت آزمايشي در 30 كتابخانه انجام مي‌پذيرد.

مختارپور در خاتمه سخنان خود ضمن ابراز خرسندي از وضعيت كنوني نهاد، دستاوردهاي آن و تأثير مثبت اقدامات اين نهاد بر نحوه نگرش و عملكرد ساير دستگاه‌هاي فرهنگي، بر مسئوليت سنگين اين مجموعه براي حركت در مسير صحيح تأكيد كرد.

در ابتداي اين نشست روح‌الله هاشمي ذاكر، مشاور دبيركل ضمن خير مقدم به حاضرين در جلسه به ارائه توضيحاتي در خصوص نحوه برگزاري نشست هاي مديران كل استاني به تفكيك مناطق 4 گانه پرداخت. وي گفت: پس از برگزاري همايش سراسري مديران كل استان ها در سال 1394، ‌پيشنهاد شد كه به منظور تعامل و تبادل نظر به شيوه‌اي تخصصي، استان‌ها به لحاظ دسترسي‌هاي منطقه‌اي و مراوداتي كه طي يكسال برقرار مي‌كنند، به 4 منطقه تقسيم شوند؛ اين مسأله پس از موافقت دبيركل محترم به اطلاع اعضاي شوراي مديران رسيد و به لطف خداوند نخستين جلسه با حضور مديران كل استان‌هاي منطقه يك (تهران، سمنان، قم، مركزي، قزوين، البرز و اصفهان) برگزار مي‌شود.

تک شیفت
|
Iran
|
1395/04/06 - 15:12
2
15
چرا عدالت در مورد تک شیفت ها رعایت نمی شود ؟ خودش به اندازه حداقل 2 نیرو باید کار کند آنهم بدون تسهیلات و تعطیلی پنجشنبه و.....
مهدی کتابدرا
|
Iran
|
1395/04/06 - 10:39
1
23
واقعا اقای مختار تمام تلاششون برای ما انجام دادند خدا هم در دنیا هم اخرت خیرشون بده فقط دو تا دیگه درخواست داریم اونام اجرایی بشه هیچ درخواستی نداریم و تا اخر عمر دعا گوی ایشون هستیم یکی پرداخت اضافه کار ماهیانه تا کمی بتونیم نفس بکشیم واقعا حقوقا کفاف زندگی نمیده و همیشه لنگیم و درخواست دیگه تعویض مسئولین و روسای بی انصاف و قانون گریز که واقعا سلیقه ای رفتار میکنند و تمام هدفشون به فکر منافع خود بودن است برا خودشون اضافه کار و ماموریت و مزایای ویژه رد میکنند و چیزی که براشون اهمیت نداره کتابدرا و کتابخونه هاست
اصفهان
|
iran
|
1395/04/05 - 11:43
6
21
باسلام
دبیر کل محترم
نشست های کتابخوان در شهرستان ما به صورت صوری واجباری توسط رییس شهرستان برای رد کردن آمار جعلی انجام میگیرد
درصورتیکه مسئول کتابخانه که رییس شهرستان هم میباشد در جلسات حضور ندارد مثل دوره قبلی که آماز دروغین می فرستادند
لطفا رسیدگی نمایید
پاسخ ها
اصفهان
| Iran |
1395/04/06 - 11:15
نشست کتابخوان بار مسئولیتی دیگر بر مسئولیتهای کتابدارن افزود در صورتی که مسئولین کتابخانه ها و روسای شهرستان به راحتی میگن من خسته ام و حوصله ندارم در برزگاری جلسه کتابخوان شرکت کنم و به اجبار کتابدار فلک زده موظف به برگزاری یه جلسه فرمالیته و ارسال چند عکس میشود که هیچ بار علمی و فایده ای ندارد ....
لطفا رسیدگی کنید
اصفهان
|
Iran
|
1395/04/03 - 09:59
2
21
توزیع ناعادلانه تجهیزات توسط رئیس شهرستان صورت نگیرد چون بسیار ناعدلانه توزیع می کنند و فقط کتابخانه های مرکزی را پر می کنند.
اصفهان
|
Iran
|
1395/04/03 - 09:53
0
28
با توجه به تغییر سیستم در نهاد کتابخانه ها پست رئیس شهرستان کاملا صوری و نمایشی شده و آنقدر بیکار شده است که فقط نشسته کتابداران را رصد می کند
پاسخ ها
کجا
| Iran |
1395/04/06 - 12:16
اسم شهرستان رابگو
اصفهان 20بیشترشهرستان داره
یه الف یه ن یایه چیزی بگذار
زحمات روسای صدیق رااینگونه خدشه دارنکنیم
کتابدار
|
Iran
|
1395/04/02 - 11:15
0
30
یعنی می شود انتخاب رییس اداره توسط کتابداران اجرایی شود و این طرح به کتابخانه شهرستان ما هم برسد ؟ رییس اداره ما که الان دو ماه هست اومد هنوز به عنوان سرپرست می باشد دل ما را خون کرده و کاری کرده و می کند که ما کتابداران نسبت به کارمان بی انگیزه شدیم
پاسخ ها
اصفهان
| Iran |
1395/04/03 - 11:48
همکار محترم چه انتخابی،اصلا وجود این پست چه لزومی دارد .اصلا وجود این پست هیچ کجای این نهاد ضرورتی ندارد.به جز ضرر به کتابخانه ها و کسب منافع شخصی می باشند؟جالب است معلوم نیست با چه تبصره و قانونی به این پست رسیده اند و چقدر عایدی از این طریق نصیبشان میشود که وقتی با اعتراض کتابداران مواجهه میشوند اینقدر دست و پا میزنند و خود را به هر دری می کوبند که پست خود را از دست ندهند.
کتابدار
|
Iran
|
1395/04/02 - 11:10
0
33
شما را به خدا ما کتابداران را از دست روسای تازه به دوران رسیده و کم سابقه و بی تجربه که این افراد فقط با باندبازی به این پست می رسند که به هیچ صراطی هم مسفقیم نیستند و خدا را نمی شناسند و فقط میخواهند کتابدار زحمت کش و پرتلاش رو له کنند و آبروی اورا زیر سوال ببرند نجات دهید . خواهش می کنم
اجر شما با خدا
کتابدار تهران
|
Iran
|
1395/04/01 - 22:43
1
28
خیلی رو اضافه کار حساب کرده بودیم که با پرداختش کمی نفس بکشیم اما متاسفانه امیدمون نا امید شد به خدا این حقوقا کفاف زندگی نمیده
111111111111
|
iran
|
1395/04/01 - 16:44
2
1
مگه احکام اومده؟میشه بگید چند درصد افزایش داشته ؟
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1395/04/08 - 10:04
وااا کی میگه سی درصد؟؟؟؟؟؟؟؟ والا ما که خیلی کمتر از این چیزی که شما اذعان کردید افزایش داشته مت بقیه ارگانا بود
کتابدار
| Iran |
1395/04/03 - 12:18
سی درصد
کتابدار باسابقه
|
Iran
|
1395/04/01 - 11:03
1
25
با سلام
دبیرکل محترم
ضمن عرض خسته نباشید احکام جدید دستمان رسید بابت افزایش واقعا دستتون درد نکنه خوشحال شدیم ولی بنده به شخصه ناراضی بودم. واقعا با 15 سال سابقه کاری حقوق بنده که خانم هستم ازحقوق همکارم که در یک کتابخانه هستیم و9ماه سابقه داره، کمتره. نمیدونم برچه اساسی حساب میکنند. ولی خیلی بی عدالتیه.
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1395/04/02 - 16:57
مجرد ها حق عائله مندی اگر میگیرند شوهر شما هم به جای شما میگیرد بروید از ایشان بگیرید در ضمن بعضی ها کمک خرج خانواده هستند میتوانید طلاق بگیرید تا حق عائله مندی به شما هم تعلق بگیرد همکار گرامی
کتابدار غرب
| Iran |
1395/04/02 - 10:24
بله این به خاطر عائله مندی است. که به کتابداران خانم مجرد تعلق می گیرد. این عین بی عدالتی است.منم با رتبه ارشد حقوقم با خانم مجرد مقدماتی برابری می کند.
کتابدار
|
iran
|
1395/04/01 - 09:32
6
10
اینطور به نظر می رسد همه طالب ریاست هستن یعنی اگه رئیس بشن همه چی حله ؟خودشون کامل کاملن ؟
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1395/04/02 - 10:03
کار فرهنگی و خدمت به مردم رئیس و مرئوس نمی پذیره.خدا وکیلی حساب کنید توی این نهاد چند تا مراتب ریاست وجود داره ،اصلا آدم گیج میشه.هر کی ، از هر جایی،با هر شخصیتی از جاش بلند شده توی این سازمان پست ریاست گرفته.یک دبیر کل مارا بس است.
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/31 - 16:59
4
8
خسته نباشید آقای مختارپور عزیز...... بابت تمامی زحماتی که برای کتابداران میکشید.....دست مریزاد امیداست ماکه کتابدارهستیم ولی حکم ماپشتیبانی است جهت جلوگیری از تضیع حق ما دستور فرمائیدتبدیل وضعیت گردیم
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/31 - 16:55
3
1
جناب آقای مختارپورپدرپدرمهربان ما ضمن تقدیر اززحمات ولطفی که درحق ما کتابداران دارید تنها خواهش من اینست که علاوه براین همه لطف ،لطف شماکه شامل حال مامی شود باعنایت به اینکه مشاهده گردیده که نهاددررشته های مختلف استخدام داردولی مسئول اموراداری رشته های مرتبط مارااعمال نمی کنندمامدارک تحصیلی خودرابه نهادکشور ارسال کرده ایم خواهشمندیم ترتیب اثرداده شود تابلکه بیش از این ماوخدای یکتا ازشماخشنود گرددانشاءالله
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/29 - 12:24
1
66
با سلام
از نظر خیلی از کتابداران اصلا پست رئیس شهرستان یک پست اضافی در این سازمان می باشد.جالب است:یک نامه از نهاد ارسال میشود،اداره کل استان نامه را به مسئول زیربط ارجاع میدهد و البته بعد از کلی گردش در اداره کل استان بدست مسئول دبیرخانه در شهرستان میرسد ،مسئول دبیرخانه نامه را به مثلا ریئس شهرستان ارجاع میدهد ،ریئس شهرستان نامی از خود در گردش نامه به جای میگذارد دوباره به مسئول دبیرخانه ارجاع میدهد آنوقت برای اجرا بدست کتابدار میرسد.خدا وکیلی این چه کاریه خوب از همون اول نامه را مستقیم به خود کتابدار ارجاع دهید،شاید هم میخواهید حقوق و اضافه کاری و حق ماموریت و ...مواردی که به روسای ادارات پرداخت میکنید با این شیوه حلال وار باشد.نمک به روی زخم کتابدار می پاشند که دردی از کتابخانه و کتابدار دوا نمی کنند.اصلا این پست حذف شود .واژه ریئس بعضی از افراد تازه به دوران رسیده را از خود بیخود کرده.به دادمان برسید.
پاسخ ها
کتابدار
| iran |
1395/04/10 - 10:29
سلام لطفا تقسیم وظایف کنید تا وظیفه مسئول کتابخانه وکتابدار مشخص شود آخه این چه وضعیه؟
کتابدار
| Iran |
1395/03/30 - 20:38
با سلام ، وقتی شرح وظایف کتابداران مصوب نشده باشد برای کتابداران عزیز تمام کارهای کتابخانه الزامی است .
مثل خودت کتابدار
| Iran |
1395/03/30 - 15:54
آفرین
واقعا بسیار مختصر و مفید پست رییس شهرستان را تحلیل کردید
واقعا هم همین است، پست رییس شهرستان امری زائد است
نکوئی ازوراوی
|
Iran
|
1395/03/29 - 11:07
0
17
جناب دبیرکل با توجه به دغدغه رهبرمعظم انقلا ب درخصوص مسائل فرهنگی شایسته است که مجلس شورای اسلامی قانونی مصوب کند وشهرداریها راملزم به پرداخت 1درصد ازدرآمدشان کند
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1395/03/30 - 20:40
همکار عزیز برای اجرای قانون مصوب که دیگه قانون نمی نویسند .
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/26 - 10:52
1
12
با سلام و وقت بخیر
دبیر کل محترم

متاسفانه حمایت از کتابدار تنها یک شعار است نه بیشتر.

بنده مسئول کتابخانه می باشم وقتی در مقطع ارشد تحصیل می کردم فکر های خلاقانه زیادی برای کتابخانه داشتم با توجه به این که امکانات کتابخانه ما بسیار ضعیف است و کسی نیست اهمیتی به نوـآوری در کتابخانه ها بدهد چیزی که حاصل من کتابدار شد شعارها بهتر از عمل در ایران می درخشد.
ما از نو آوری و کتابخانه دیجیتالی سخن می گوییم در حالی که حتی یک سیستم کامپیوتری درست در کتابخانه نداریم.

ما از نیاز سنجی مراجعان سخن می گوییم که اگر نیاز مراجعان را کمتر بدانیم
عذاب وجدان کمتری داریم کتاب های کتابخانه قادر به تامین نیاز اطلاعاتی آنان نیست.
ما از امنیت سخن می گوییم کتابخانه ما فاقد دوربین مدار بسته می باشد.

از کتابدار نمونه سخن می گوییم بین کتابدار ارشد و کارشناسی تفاوتی عملا نمی بینیم در این سازمان.

از نشست های کتا ب خوانی سخن می گوییم بهتر نیست گاهی نشست هایی بین کتابداران و مراجعان کتابخانه بگذاریم تا از پیشنهادات و تجربه های آنان هم استفاده شود.

این کار تنها با انتخاب مدیران دلسوز امکان پذیر می شود.که از نزدیک شاهد دغدغه های کتابداران و کتابخانه ها باشند.
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/25 - 12:15
3
8
جناب آقای مختارپورپدرعزیزما ضمن تقدیر اززحمات ولطفی که درحق ما کتابداران دارید تنها خواهش من اینست که علاوه براین همه لطف ،لطف شما شامل حال ماشود ومدارک تحصیلی به نهادکشور ارسال کرده ایم ترتیب اثرداده شود تابلکه بیش از این ماوخدای یکتا ازشماخشنود گرددانشاءالله
کتابدار
|
Russia
|
1395/03/22 - 12:38
37
9
روسای شهرستانها به نظر بنده به طور شخصی و فردی انسانهای وارسته، خوب و نیکوکاری هستند خیلی وقتها به ما لطف های زیادی داشتند ولی این فقط به جنبه شخصی و فردی شون برمیگرده یعنی خصوصیات فردی شونه به نظر من قبل از اینکه بخوان روسای شهرستانها رو عوض کنن بهتره یه برنامه سازمان بندی شده ، هدف دار ، زمان بندی شده بدن دست این کاندیداهای محترم ریاست شهرستان و بر اساس اون ازشون کار بخوان و بهشون رتبه بدن و یا تصمیم بگیرن که تو سمتشون بمونن یا نه مثلا می بینه یه رئیس شهرستان فکر میکنه خیلی برای شهرستان زحمت میکشه ولی شاید اصلا در چهارچوب اهداف کتابخانه نیس یا اصلا یه روش شخصی و فردی رو اجرا میکنه . به نظر من باید عملکرد روسای شهرستان در ارتباط با اهداف سازمان طراحی و بهشون ابلاغ بشه . به عنوان مثال وقتی که رئیس شهرستان به ما لطف داره و کارهای اداری ما رو رفع و رجوع میکنه ولی وقتی پای کارهای فرهنگی میرسه و کارنامه کاری مربوط به کتابخانه ما اقدام موثری از ایشون نمی بینیم
کتابدار
|
Germany
|
1395/03/20 - 09:28
3
1
سلام طرح بسیار خوبی است . ممنون
پاسخ ها
کتابدار
| iran |
1395/03/22 - 12:18
قرار بود احکام خرداد بیاد پس چی شد جناب آقای شفاعی؟
کتابدار
| iran |
1395/03/22 - 12:15
با سلام
دبیرکل محترم ضمن قبولب طتعات و عبادات شما .در مورد اضافه کاری 100 ساعت در ماه و بهره وری شفاف سازی کنید.همکاران ما به دلیل عدم پرداخت 5 ماه اضافه کاری تمایلی به همکاری با هم ندارند.حتی برای یک ساعت مرخصی رفتن حاضر نیستند جای هم را پرکنند به این دلیل که اضافه کاری پرداخت نمی شه.پرداخت این 100 ساعت بطور هماهنگ عدم همکاری همکاران را به دنبال دارد.الان کسی که کار نمی کند و کسی که کار میکند در ماه 100 ساعت می گیرد و متاسفانه بعد از 5 ماه اضافه کاری های حقیقی ما که از بچه و استراحت و تعطیلی مایه گذاشتیم پرداخت نشده.چون تهران موافقت نمی کنه.این مایه تاسف و نگرانی کتابداران است.لطفا رسیدگی کنید.
کتابدار
|
iran
|
1395/03/18 - 12:57
1
15
با سلام وعرض خسته نباشید خدمت دبیر کل عزیز
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برجنابعالی وهمه ی همکاران مبارک.
میدونم این پیام هیچ ربطی به خبر نداره ولی
.ترا به خدا یه فکری برای بحث سرمایش کتابخانه ها بکنید..ماهمیشه در بحث سرمایش وگرمایش مشکل داریم تا بیاندوسایل سرمایشی راسرویس کنند تابستان تمام شده ودر مورد وسایل گرمایش وزمستون هم همینطور...یعنی توی این گرمای شدید وروزه داری ما یک وسیله خنک کننده در کتابخونه نمیخواهیم که عضوکتابخونه اینقده غر نزنه.........ممنوم میشیم
بارانا
|
Germany
|
1395/03/17 - 10:00
4
67
با سلام و ممنون از زحمات دبیر کل عزیزمان
ما مدتها است که بدنبال تغییر رئیس ادارات شهرستانهایی هستیم که مثلا یک پایشان فرمانداری است و یک پایشان جای دیگر - هیچ وقت اداره نیستند - نیم ساعت پاس هم برای خودشان رد نمی کنند . همانهایی که جواب سلام نمی دهند و موقع خداحافظی نگاهت نمی کنند . کسانی که سابقه کارشان با ما یکی است و از قضا شانس به آنها رو کرده و رئیس اداره شده اند و اضافه کا رچند صد تومانی می خورند . ممنون و خواهشا اجرایی شود . کتابداران و مسئولین کتابخانه ها که گناه نکرده اند
پاسخ ها
bahar
| Iran |
1395/03/29 - 14:16
مرخصی تشویقی هم داریم؟ من یه همکار دارم که رییس بهش مرخصی تشویقی داده.
کتابدار
| iran |
1395/03/24 - 15:17
درسته.طرف می رفت درس بخونه براش ماموریت رد می کردند!!!!مرخصی های روسای ادارات خداوکیلی بررسی بشه .
آقا مگه میشه طرف هرسال هرماه مرخصی بره و هرسال هم ذخیره کنه؟؟؟
چه جوری هست؟

مدرک می خواهید ؟
مرخصی ذخیره روسای ادارت در شهرستانها و مسئولان برخی قسمتها در استانها از سال 1382 تا کنون.
کتابدار
| Iran |
1395/03/22 - 13:11
کدوم رییس اضافه کار گرفته که ما روسا خبر نداریم ماه رمضونه الکی تهمت نزنید.
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/12 - 16:12
4
77
دبیر کل محترم بعضی از روسای شهرستانها اگر در احکام آنها دقت شود سابقه ومدرکشان بالاتر از کتابدارنیست و فقط با .... بر کرسی نشسته اند و در طول روز دو ساعت بر سرکار نمی آیند و به بهانه جلسات و پی گیری امورات کتابخانه محل کار را ترک می کنند و نمی دانم اگر اینقدر پی گیر امورات هستند پس چرا اینقدر معوقات است تازه نیم درصد شهرداریها هم که نمی دهند اگر چند رغازی هم می گیرند ماشین استجاری از خودش می گیرد نیروی خدماتی ساعتی از خودش، کتابدار روستایی از خودش تا مطالبات خود ش هست مطالبه ای از کتابدار پرداخت نمی شود و چیزی نمی ماند که بدهد . امیدوارم که حق به حق دار برسد ودست این افراد فرصت طلب هرچه زودتر کوتاه گردد.
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/12 - 14:45
2
79
با سلام و درود بر دبیر کل محترم
با تشکر از اقدامات بسیار مثبت جنابعالی درنهاد، فقط شما صحبت از مسئول کتابخانه کرده اید و این در حالی است که مسئول کتابخانه اصلا از خود اختیاری ندارد و تمامی مشکلات ما از روسای شهرستانها است که منابع مالی و حساب انجمن را در اختیار دارند و هر جور دلشان خواست خرج میکنند برا خود اضافه کاری می نویسند و ماموریتهای ساختگی درست میکنند هر وقت دلشان خواست سر کار میان و هر وقت عشقشون کشید از اداره میرن جالب اینجاست که این روسا اصلا بازدهی ندارند من فقط از شما یه تقاضا دارم یه گزارشی تهیه کنین از این روسای شهرستانها و ازشون بخواهید که گزارش بدهند که در این دوماه سال چکار کرده اند که اینهمه اضافه کار و حق مسئولیت نسبت به کتابداران دریافت کرده اند.چه اقدام مثبتی داشته اند که من کتابدار ندارم و یا نمی تونم انجام بدم / و من الله توفیق
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/12 - 12:26
9
31
آقای مختارپور این طرح اگرقراراست اجرایی شود به صورت درصد رای دهی بین اداره شهرستان اداره کل وکتابداران تقسیم گردد
ومایک سری مسائل داریم با برخی همکاران چرا بعضی ها با آمارسازی امانتی و تمدید ی های بدون اطلاع عضو و رایگان زدن انهاادعا می کنند که کاربیشتری انجام میدهند چرا برخی از کتابداران حتی ساعت کاریشان را درست نمی آیند تابستان وزمستان یکسان هستند وغیرممکنه است زودترازساعت14بیایند و ساعت 6بعدازظهرنشده میروند هنوزما اندرخم یک کوچه ایم جالب هم هست بدانید حقوق شان نیز از بقیه بیشتر است وکسی با آنها برخورد نمی کند چرا که زبان چرب ونرمی دارند جالب تراینکه یک عد های نیز ساعت کاری را با تبانی بین خودشان تقسیم می کنند این روز نون حرام وخورد لقمه حرام را حت شده
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/12 - 10:47
5
24
با سلام خدمت مختار پور گرامی اگه این طرح صورت بگیره عالیه باید دوموکراسی باشه حتی اگه شخص هم به درد نخوره ولی انتخاب اکثریت خیلی مهم تر از رای یکی است
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/12 - 10:19
2
19
با سلام و با کمال تشکر از زحمات ارزشمند آقای مختارپور، انشاالله که سایه مدیرانی همچون شما همیشه بر سر ما مستدام باشد.
فقط آیا منظور از رییس کتابخانه همان کتابدار مسئول می باشد یا روسای ادارات شهرستانها؟!
پاسخ ها
کتابدار
| iran |
1395/03/15 - 12:26
اگرعملی شود ومنظور روسای شهرستان باشد بسیارعالی است وکتابخانه ها متحول می شوند
کتابدار
| Iran |
1395/03/12 - 12:30
منظور همان رئیس اداره شهرستان است فکر کنم همکار گرامی
کتابدار روستایی
|
Iran
|
1395/03/12 - 09:42
2
37
با سلام
بار دیگر از اقدامات با ارزش شما متشکریم .
همیشه این روسا بودن که کتابداران را ارزیابی میکنند اما دیگر نوبت آن رسیده که روسا نیز مورد ارزیابی قرار گیرند.بعضی از روسا فقط به فکر این هستند که تعداد کتابخانه های شهر را افزایش دهند که البته با رعایت اصول بسیار عالی ست اما بدون هیچ گونه مطالعه و رعایت تشکیلات و ساختار منسجم که باعث صرف هزینه های سنگین برای نهاد می شود،انجام می گیرد.و فقط به فکر مطرح کردن خود و موقعیت خود هستند اکثر روسا به کار کتابداری و کتابخانه و فرهنگ آن طور که باید ارزش نمی نهند امیدوارم نحوه اجرایی چارت سازمانی در نهاد کار خود را با جدیت ادامه دهد و ما شاهد تحول چشم نظیر در نهاد کتابخانه های عمومی باشیم.
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1395/04/02 - 11:25
نردبان را پله پله بالا می روند بعضی از روسا از پس یک کتابخانه بر نمی آیند و نمی توانند آنطور که باید رسیدگی نمایند حتی از نظر نظافت ، چگونه به خودشان اجازه می دند برای افزایش تعداد کتابخانه تلاش می کنند اول از این کتابخانه موجود خوب رسیدگی شود کمبود هایش جبران شد سپس برای بازگشایی یک کتابخانه دیگر تلاش نماید
کتاب خان
| Iran |
1395/03/17 - 10:14
باسلام
عزیزان منظور از رییس کتابخانه همان مسئول کتابخانه است. رییس شهرستانها تا آن هنگام که جان در بدن دارند همچنان رییس هستند.
کتابدار
|
iran
|
1395/03/12 - 09:14
2
24
خسته نباشید آقای مختارپور عزیز...... بابت تمامی زحماتی که برای کتابداران میکشید.....دست مریزاد
2020
|
Iran
|
1395/03/12 - 07:52
0
40
اقای مختار پورسلام
1- در مورد نحوه اجرایی چارت سازمانی
2- در مورد حق بهر وری
3- اضافه کاری
4- کارانه
5-حق شیفت و ایاب و ذهاب
6-اموزش ضمن خدمت و ساعات اموزش در حکم کارگزینی
7- در مورد عدم احتساب مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در حکم کارگزینی
و...لطفا اطلاع رسانی شود
کتابدار مظلوم
|
Bulgaria
|
1395/03/11 - 20:56
4
27
با سلام به نظرم طرح انتخاب روسا توسط کتابداران یا حداقل کسب نظر انها یکی از بهترین طرحهای نهاد خواهد بود در صورت نهایی شدن این طرح انقلابی بار دیگر اقای مختار پور نشان دادند که به نظرات کارشناسی اهمیت میدهند و گامی به جلو در پیشبرد اهداف نهاد خواهد بود اقای مختار پور واقعا محشری
این خبر حتی از خبر واریز اضافه کار نیز خوشحال کننده تر بود
پاسخ ها
مهرداد
| Iran |
1395/03/12 - 10:46
به نظرم این کار اجرایی نمیشه چون در این صورت مسئول و رئیس اداره چیزی بی خودی میشه و هرکه ساز خود را می زنه اصلا عملی نباید بشه در غیر این صورت مسئول میگه باشه یک ساعت شما دیر ایرادی نداره و غیره
کتابدار
| Iran |
1395/03/12 - 08:21
در متن خبر امده رییس کتابخانه ها با رای کتابداران انتخاب میشود نه رییس ادارات شهرستان.
کتابدار
|
iran
|
1395/03/11 - 17:57
4
29
باسلام
دبیرکل محترم
ازاجرای این طرح آزمایشی انتخاب ریس شهرستانها توسط کتابداران واقعاسپاسگذاریماطمینان داشته باشید این طرح مثمرثمرخواهدبود وامیذواریم برای تمام شهرستانهای کل کشوراجراشودبعضی روسا بی تجربه وبدون تخصص وبدون سابقه و با رابطه رییس شده اندوبه کتابداران گیرمی دهندوانگیزه ای برای کتابداران نمانده و.....
پاسخ ها
مسلم
| Iran |
1395/03/12 - 10:49
این کار به ضرر کتابخانه ها تمام میشه اگر مسئولی هم تعیین بشه عملا در کتابخانه هیچ کاره است از آقای مختارپور میخواهیم این کار اجرایی نکنه همین الن هم کتابدار به حرف مسئول زیاد گوش نمیکنه چه برسد که خود آنها مسئول تعیین کنه
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: