کد خبر: 24649
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 تیر 1395 - 10:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اعتبارات تملک و دارایی شهر فردوس به ساخت کتابخانه اختصاص می یابد

منبع : لیزنا
بخش اعظم اعتبارات تملک و دارایی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس، به ساخت کتابخانه عمومی در شهر فردوس،خراسان جنوبی، اختصاص می بابد.
اعتبارات تملک و دارایی شهر فردوس به ساخت کتابخانه اختصاص می یابد

 

به گزارش لیزنا، رجبی مقدم، فرماندار شهرستان فردوس، در دومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی این شهرستان که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن اعلام امکان احداث کتابخانه مرکزی با مساعدت کانون قلم چی گفت: بخش اعظم اعتبار تملک و دارایی بدین بخش اختصاص داده خواهد شد و در صورت امکان از طریق خیرین نیز می توان در این زمینه اقدام کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس نیز، پاره ای از مشکلات کتابخانه های این شهرستان، اعم از تعمیر و تجهیز را برشمرد و گفت: کتابخانه عمومی اسلامیه و سالن اجتماعات آن مستلزم تعمیراتی جهت بهسازی می باشد که در صورت تأمین اعتبار از سرفصل اعتبارات تملک دارایی، در این خصوص اقدام خواهد شد تا فضایی دلنشین جهت اعضا و مراجعان مهیا شود.

اسدی در ادامه، ضمن بیان و معرفی طرح 50 کتاب سال گفت: این طرح که در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم معرفی کتاب خوب به اجرا در می آید، بستر مناسبی جهت اشاعه فرهنگ کتابخوانی است.

وی همچنین ضمن معرفی طرح پیشنهادی حلقه های کتاب در بوستانها و پارکها گفت: با توجه به اینکه ایام تابستان، پارکها و بوستانها محل تجمع و رفت و آمد عموم مردم است، لذا با همکاری چند نفر از فعالان عرصه کتاب، حلقه های کتابخوانی، ماهی یک بار با محوریت جمع خوانی، نقد کتاب، معرفی و... در بین افراد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری «ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی» از سوی نهاد کتابخانه ها به دو صورت مکتوب و آنلاین (از طریق سایت نهاد کتابخانه ها و سایت شمس توس) خواستار مساعدت ادارات شهرستان، ائمه جمعه و... جهت تبلیغات گسترده در این زمینه شد.

در ادامه مقرر شد از منابع طرح 50کتاب، جهت معرفی در جلسات شورای اداری و تریبون نماز جمعه و جلسات سایر ادارات استفاده شود.

مهدی نیازی کارشناس انجمنهای اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی نیز ضمن اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: با بهره گیری و معرفی منابعی در این زمینه می توان در خصوص شفاف سازی و تفهیم موضوع اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری است گام برداشت.

وی ضمن تأکید در خصوص برگزاری منظم جلسات انجمن و حمایت مالی از سوی شهرداریها خواستار واریز به موقع سهم نیم درصد کتابخانه ها شد.

 

در پایان مقرر شد طی تفاهم نامه ای با اداره زندان و بسیج، فعالیتهای فوق برنامه چون نشست کتاب خوان، نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و... در این مجموعه های برخوردار از مخاطبان خاص اجرا شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: