کد خبر: 25086
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 شهریور 1395 - 11:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه­‎های استان کرمانشاه برگزار شد

منبع : لیزنا
آیین معارفه مدیرکل کتابخانه­‌های عمومی استان کرمانشاه با حضور عضو هیأت امنا، مشاور دبیرکل و معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه­‌های عمومی کشور صبح روز یکشنبه هفتم شهریور برگزار شد.
 مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه­‎های استان کرمانشاه برگزار شد

 به گزارش لیزنا، آیین معارفه معصومه حسنی خونسار سرپرست سابق و مدیرکل جدید کتابخانه­‌های عمومی استان کرمانشاه روز یکشنبه هفتم شهریور با حضور مهردخت وزیرپور عضو هیأت امنا و مشاور دبیرکل، روح اله هاشمی ذاکر مشاور دبیرکل، اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد، حسین باباجانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، حجت الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، شریفه حق شناس مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، اصحاب رسانه و کتابداران در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حسنی خونسار ضمن خیرمقدم و تبریک هفته دولت به خادمان ملت، حضور خود در دوران رشد و بالندگی کتابخانه­‌ها را فرصتی مغتنم و ارزشمند برشمرد و افزود: در طول چند سال گذشته و با حضور آقای مختارپور شاهد بازگشت رشد و بالندگی و امید، احترام و اعتماد به همکاران بوده ایم و خوشحالم که در چنین دورانی توفیق خدمت دارم.

وی در ادامه به تشریح برنامه­‌های کتابخانه­‌های عمومی از ابتدای سال جاری پرداخت و اظهار داشت: برگزاری 245 نشست کتاب­خوان کتابخانه‌­ای، نشست تخصصی در حوزه ورزش، ویژه برنامه‌­های کتاب­خوان ماه، پیگیری و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری 3 جلسه نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان آثار و بسیاری برنامه­‌های دیگر از جمله اقدمات و برنامه‌­های انجام شده است.

 

حسنی خونسار با اشاره به برنامه‌­های آتی خود، اجرای چارت اداری را به منظور ساماندهی و تقویت اداره کل از اهم برنامه‌­ها برشمرد و بیانکرد: تلاش و رایزنی جهت ایجاد تسهیلات و امور رفاهی برای همکاران خصوصا در بحث آموزش و توسعه ارتباط با سایر ارگان­ها به منظور تثبیت بیش از پیش جایگاه کتابخانه­‌های عمومی را از دیگر برنامه­‌های خود عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، دکتر وزیرپور ضمن ابراز خوشنودی از حضور در کرمانشاه، نهاد کتابخانه­‌های عمومی را یک خانواده دانست و تصریح کرد: شما همه عضو یک خانواده هستید و ما انتظار داریم که همگی عضوی فعال و صادق برای کتابخانه­‌ها باشید و از همکاران حمایت کنید.

 

در ادامه حسین باباجانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: استان کرمانشاه، استان وسیعی است و دارای طیف متنوعی از اقوام، فرهنگ­ها و گویش­ها و دارای سابقه و پیشینه کهن است.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی این استان، بر لزوم توجه به کار فرهنگی در استان کرمانشاه تأکید کرد و افزود: طبق آمار، استان کرمانشاه در حدود 1 میلیون جلد کتاب دارد و رشد این مجموعه نیاز به کار جدی و پیوسته دارد. از طرفی با توجه به اینکه استان ما دارای 2600 روستا است باید دید چه تعداد روستا دارای کتابخانه است و این نیاز با همت نهاد کتابخانه­‌های عمومی کشور و همکاران ما در استان مرتفع شود و جهش قابل توجهی را در این زمینه شاهد باشیم.

 

در ادامه این مراسم اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع کتابداران، به تشریح برنامه‌­ها و اقدامات نهاد کتابخانه­‌های عمومی کشور پرداخت.

وی اظهار داشت: همانطور که بارها گفته شده، آقای مختارپور با شعار کتابدار محوری وارد عرصه کتابخانه­‌های عمومی شد و برای اجرایی کردن این شعار اقدامات متعددی صورت گرفت.

شفاعی به برنامه­‌های پیش­رو در سال جاری به عنوان «سال خواندن» اشاره کرد و افزود: نمونه بارز این اقدامات که تأثیر خوب و مؤثری بر فرهنگ کتابخوانی دارد مدرسه تابستانی خواند است که هفته سوم و چهارم آن هفته آینده در مشهد برگزار می­شود.

 

معاون اداری و مالی نهاد در ادامه به منابع مالی نهاد و دریافت سهم نیم درصد از مجرای قانونی خود اشاره و تصریح کرد: با دریافت این مبلغ، بالغ بر 35میلیارد ریال هزینه تعمیر و تجهیز امکانات سرمایشی سالن­‌های مطالعه در سطح کشور شده است و تمام دغدغه ما این بود که فضای مناسبی برای همکاران و اعضا ایجاد شود. همچنین تعمیرات و تجهیزات کتابخانه‌­ای و ارسال منابع کتابخانه اعم از کتب و نشریات از دیگر اقدامات نهاد بوده است.

وی همچنین آزمون استخدامی سال گذشته نهاد را یکی از اتفاقات خوب و در راستای کتابدار محوری دانست و افزود: در آزمونی که برگزار شد تنها فارغ التحصیلان رشته کتابداری و در مقاطع مختلف تحصیلی حق شرکت داشتند و این به سبب اعتقاد دبیرکل محترم مبنی بر استخدام افراد متخصص و تحصیلکرده در امر کتابداری بود.

شفاعی افزود: از ابتدای شهریور حدود 347 نفر به خانواده نهاد کتابخانه­های عمومی اضافه شدند و اکنون حدود 7400 نفر در سطح کشور رسالت عظیم خدمت رسانی در حوزه کتاب و کتابخوانی مشغول فعالیت هستند.

معاون اداری و مالی نهاد در ادامه استان کرمانشاه را از جمله استان­های غنی به لحاظ نیروی انسانی برشمرد و افزود: بعد از پایان مأموریت آقای شایق و اصرار ایشان مبنی بر عدم حضور به جهت کسالتی که داشتند و پس از مشورتی که در کمیته انتصابات به ریاست آقای هاشمی ذاکر صورت پذیرفت، تصمیم بر این شد تا تعیین مدیرکل، خانم حسنی خونسار به عنوان سرپرست انتخاب شود.

وی با مطلوب خواندن ارزیابی عملکرد حسنی خونسار در طول 6 ماه گذشته اظهار داشت: با همکاری و همدلی شما عزیزان این اتفاق افتاد و فردی از درون مجموعه که درک واقع بینانه­‌ای از وضعیت کتابخانه­‌ها دارد به عنوان مدیر انتخاب شد و این نوید آن است که قطعا اتفاقات خوبی در این استان خواهد افتاد.

  

در پایان این مراسم حکم حسنی خونسار به عنوان مدیرکل کتابخانه­‌های عمومی قرائت و به وی اهدا شد.

عزیزی
|
iran
|
1395/06/15 - 08:57
0
3
دوخصیصه سرکار خانم خونسار اینکه خود کتابدارند و درد کتابداران را میفهمند ودوم اینکه ایشان یک مدیر خوب و فهیم هستند شک نکنید در آینده ای نزدیک این فرد نهاد کتابخانه های استان کرمانشاه را متحول خواهد کرد.سلامتی ایشان آرزوی ماست و به خود می‌بالیم جهت این انتصاب.
1فا8
|
Iran
|
1395/06/14 - 15:15
0
2
باسلام خدمت سرکارخانم خوانسارامیدوارم همیشه ایام تنت سالم باشه باورودشمابه عرصه مدیریت کتابخانه های استان بی شک مشکلات وموانع برطرف خواهدشدان شاالله یه فکریم برای مانیروهای که دنبال انتقال به استان خودمون هستیم بکنین ممنون
نصف جهان
|
Iran
|
1395/06/14 - 08:29
1
18
-کتابداران خواستار آرامشند.
-کتابخانه ها از عدالت فاصله گرفته اند.
-کمیت سوار بر کیفیت شده است.
-رئیس محوری سرلوحه قرار گرفته است.
همه خواستار اصلاحند.
و این محقق نمیگردد مگر در سایه مدیریت شخصیتی با درایت،فهیم و مردمی.
پاسخ ها
اصفهان
| Iran |
1395/08/04 - 17:09
به نظرم اصفهان امروز آرامشی دارد که سالهاست نداشته.همکار نصف جهانی ، کلی گویی که کاری را حل نمی کند و همیشه هم همه شعار ها قشنگ هستند.بله کیفیت باید بیاید به جای کمیت و رئیس محوری هم خوب نیست و آرامش نداشتن هم بد است و ... اما گاهی بیان این نکته باعث می شود که خواننده احساس کند این اتفاقات دارد می افتد.من هم مثل شما در اصفهان دارم کار میکنم -.انصافا آدمهای درستی در ستاد دارند زجمت میکشند.آقای هلاکویی-سجاد کرم و ....مبادا حرفی بزنیم که این ادمهای زحمتکش نا امید شوند. اینهایی که میگویید را نمیبینم در اصفهان.کاش مواظب کلمات و گفتار و نوک قلممان باشیم.
اصفهان
| Iran |
1395/07/17 - 16:45
به نظرم مدیر ما این طور نیست ، تعجب می کنم از شما اگر واقعا اهل اصفهان باشید این را میدانید!یا اینکه عناد دارید!
اصفهان
|
Iran
|
1395/06/11 - 08:01
2
28
کاش مدیر کل جدید ما هم زودتر مشخص می شدند کاش کسی باشند که اخلاق دبیرکل را داشته باشند
روستایی
|
Iran
|
1395/06/08 - 16:36
1
6
تبریک خانم خوانسارعزیزهزاران تبریک
روستایی
|
Iran
|
1395/06/08 - 16:35
1
6
باسلام واحترام
سرکارخانم خوانسارانتصاب شایسته شمارابه عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه راتبریک میگوییم ان شالله همیشه سلامت باشین
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: