کد خبر: 25133
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 شهریور 1395 - 22:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

علیرضا مختارپور:

ما در نهاد کتابخانه‌ها به دنبال ایجاد جریان عمومی مطالعه در کشور هستیم

منبع : لیزنا
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم افتتاحیه دور سوم و چهارم مدرسه تابستانی خواندن گفت: ما در نهاد کتابخانه‌ها به دنبال ایجاد جریان عمومی مطالعه در کشور هستیم و برای این کار در حال فعالیت‌های مختلفی هستیم.
ما در نهاد کتابخانه‌ها به دنبال ایجاد جریان عمومی مطالعه در کشور هستیم

به گزارش لیزنا، دور سوم و چهارم مدرسه تابستانی خواندن با سخنرانی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد و حضور دکتر مهردخت وزیرپور کشمیری مشاور دبیرکل؛ دکتر امین متولیان معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ دکتر محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش؛ محمدهادی ناصری‌طاهری مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل، حسین اکبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی و 117 کتابدار از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار ‌شد.

 

علیرضا مختارپور در این مراسم ضمن خیر مقدم به فراگیران دور سوم و چهارم گفت: فصل ممیز انسان از دیگر جانداران تفکر و تعقل است. انسان وقتی با خودش فکر می‌کند، در واقع با خودش گفت و گو می‌کند. بنابراین هر چقدر دایره کلمات و لغات فرد بیشتر باشد،کیفیت اندیشیدن نیز بهتر مى‌شود.

 

وی اضافه کرد: پس کسانی بهتر می‌اندیشند که کلمات بیشتری می‌دانند.یکی از راه‌های افزودن به دایره کلمات مطالعه است. پس آنکه بیشتر می‌خواند، بهتر می‌اندیشد، وقتی بهتر اندیشید، نقش بهتری در جامعه ایفا می‌کند. در اینجا نقش استادان و معلمان پررنگ تر می‌شود.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خطاب به حاضران در دوره سوم و چهارم مدرسه تابستانی خواندن گفت: شما از میان هزاران کتابدار نخبه کشور انتخاب شدید تا از محضر استادان دانشمند و آگاه بهره ببرید و علاوه بر افزایش آگاهی‌های خود به شهرهای خود برگردید و موجبات خدمات بهتر شوید.

 

وی با رد این نظر که در یک مقطع زمانی برای بالا بردن سرانه مطالعه بعضی کارشناسان پیشنهاد دادند خواندن در فضای مجازی، پیامک ها و زیرنویس های تلویزیون هم جزو آمار بیاید، گفت: خواندن باید مستمر و از روی تعقل و اراده باشد. ما در نهاد کتابخانه ها به دنبال ایجاد جریان عمومی مطالعه در کشور هستیم و برای این کار در حال فعالیت های مختلفی هستیم.

 

«مدرسه تابستانی خواندن» یکی از برنامه‌های «طرح ملی خواندن» است که از سال گذشته به همت معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف غنای بیش از پیش کتابخانه‌ها و تربیت و آماده‌سازی کتابداران علاقمند برای ایفای نقش کلیدی مروجان خواندن در جامعه برگزار می‌شود. دور سوم و چهارم مدرسه تابستانی خواندن از 14 تا 17 شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

000
|
Iran
|
1395/06/16 - 16:18
1
7
باسلامخداقوت دبیرکل محترم ماکتابداران روستایی درراستای آرمانهای نهادودبیرکل محترم تلاش خواهیم کرد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: