کد خبر: 25746
تاریخ انتشار: جمعه, 14 آبان 1395 - 12:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختصاص 20 میلیارد ریال برای تجهیز و تامین کتابخانه های تهران

منبع : لیزنا
در مراسم بازگشایی کتابخانه شهدای عبدل آباد تهران، مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی تهران از اختصاص 20 میلیارد ریال در سال  گذشته، برای تجهیز و تامین کتابخانه های تهران خبر داد.
اختصاص 20 میلیارد ریال برای تجهیز و تامین کتابخانه های تهران

 

به گزارش لیزنا، کتابخانه شهدا، در سال 84 به نهاد کتابخانه های عمومی کشور تحویل داده شد و در سال گذشته با توجه به نیاز کتابخانه، بازسازی و تجهیز شد.

موسویان مسئول کتابخانه عمومی شهدا در این رابطه گفت: در حال حاضر این کتابخانه ۱۸۰۰۰ جلد کتاب دارد که 3 هزار جلد آن مخصوص کودکان است. ظرفیت کتابخانه شهدا، ۳۰۰۰۰ جلد است و شامل بخش مرجع، کودک و نوجوان، نشریات، دفاع مقدس، آثار امام خمینی و بخش دیجیتال می شود.

در مراسم بازگشایی این کتابخانه، مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی تهران و دبیر اجرایی این پروژه، از اختصاص 20 میلیارد ریال برای تجهیز و تامین کنابخانه های تهران از جمله کتابخانه های چمران، شهدا، طالقانی، آسیا و فلسطین در سال گذشته خبر داد.

به گفته نیک نام،  4 کتابخانه آماده تحویل و 16 کتابخانه در حال بازسازی هستند و الباقی کتابخانه ها نیز تا آخر امسال تجهیز و تامین می شوند. کتابخانه پارک شهر نیز تا قبل از نمایشگاه کتاب آماده می شود.

معاون نهاد توسعه کتابخانه های عمومی، اقدامات نهاد کتاب خانه های عمومی را "نهضت کتابخانه سازی" نامید و گفت: علی رغم تمامی مشکلات و کاستی های موجود، به همت اداره کل عمرانی نهاد، این تلاش برای ساخت و بازسازی ادامه میابد.

اله یاری در رابطه با فضاهای مجازی در ایران گفت: نظام سرمایه داری بر مبنای تولید استوار بود ولی با افزایش ارز و کمبود بازار مصرف، اقدام به ایجاد احساس نیاز به مصرف از طریق شبکه های اجتماعی نمود.

در ادامه، مشاور نهاد کتابخانه های عمومی، با اشاره به اهمیت کتاب کودک، به عنوان پایه و اساس مطالعه در آینده، از کمبود علاقه به مطالعه در میان جوانان و دانشجویان ابراز نگرانی کرد. وزیرپور همچنین یاد آور شد: انتظار داریم علاوه بر بازسازی ظاهری، کتابداران به رفع نواقص و کاستی های فنی نیز بپردازند.

سپس عضو کمسیون فرهنگی مجلس در سخنرانی خود با اشاره به سرانه پایین مطالعه در ایران گفت: در ایران فضای مجازی جانشین کتاب شده است در حالی که در کشورهای پیشرفته فرصتی برای رشد به کتاب می دهد.

شاه عنایتی از تعامل سازنده میان مجلس و نهاد کتابخانه های عمومی ابراز رضایت کرد و افزود: افتتاح  کتابخانه ها و مراکز فرهنگی در مناطق محروم، به کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه کمک می کند.

ذوالفقار، عضو کمسیون فرهنگی مجلس نیز با اشاره به اهمیت گسترش کتاب و فرهنگ کتابخوانی بخصوص در مناطق محروم، بر لزوم نظارت بر چاپ و احقاق حقوق مولفان تاکید نمود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: