کد خبر: 26069
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 آذر 1395 - 14:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه مرکزی استان همدان در هفته کتاب برنامه های متنوعی برگزار کرد

منبع : لیزنا
برنامه‌هاي مختلفی در بيست‌و‌چهارمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران در كتابخانه مركزي استان همدان برگزار شد.
کتابخانه مرکزی استان همدان در هفته کتاب برنامه های متنوعی برگزار کرد

به گزارش لیزنا،  كتابخانه مركزي استان همدان در ایام هفته کتاب برنامه‌های متنوع و مختلفی را برگزار کرد.

 

این برنامه ها شامل  برپایی نمايشگاه هاي مختلف  اعم از نمايشگاه كتاب، نمايشگاه خوشنويسي، نمايشگاه عكاسي، نمايشگاه نقاشي بود. همچنین برگزاری مسابقات كتابخواني شامل مسابقه «دانستني هاي انتظامي با همكاري نيروي انتظامي»،  برگزاری جلسات نقد كتاب" شما که غریبه نیستید" نوشته هوشنگ مرادی کرمانی و جمع خواني کتاب"صوفی و چراغ جادو" توسط اعضای کودک و نوجوان از دیگر برنامه هایی بود که در این هفته برگزار شد.

 برگزاری نشست های كتابخوان در کتابخانه و مدرسه و معرفی کتابهای خوانده شده توسط اعضا و دانش آموزان مدرسه یک از فعالیت های کتابخانه در این ایام بود.

همچنین برنامه تریبون آزاد در کتابخانه که یکی از برنامه های طرح خلاقانه سفیران خواندن کتابخانه  مرکزی همدان است و با شعار "بگوید کتابهایی که خوانده اید، بشنوید از کتاب هایی که خوانده اند" کار خود را آغاز کرد.

 

در هفته کتاب برنامه «يك روز در كتابخانه» شامل كارگاه خوشنويسي، كارگاه سفال، کارگاه قصه گویی، کارگاه عکاسی و کارگاه آموزش قصص قرآنی؛  و نیز برنامه «مدرسه در كتابخانه» در بخش نابينايان كتابخانه مركزي برگزار شد. این برنامه شامل چهار بخش بود که زنگ اول به معرفي خدمات و منابع اطلاعاتي ويژه نابينايان و شيوه جانمايي منابع بريل و آرشيو سازي منابع صوتي و الكترونيكي؛ زنگ دوم  معرفي جديدترين سخت افزارها و نرم افزارهاي ويژه نابينايان و كم بينايان؛  زنگ سوم برگزاري نشست كتاب خوان ويژه كودكان و نوجوانان، و زنگ به چهارم  مسابقه تند خواني خط بريل و جمله سازي با كتاب اختصاص داشت.

برنامه بازديد از كتابخانه شامل بازدید مدارس مقاطع مختلف، حوزه علميه، كاركنان ادارات دولتي و برگزاری كارگاه آموزشي استفاده از نرم افزار سامان و جستجو در منابع براي كاركنان، دانشجويان، دانش آموزان و  معرفی پايگاه هاي اطلاعاتي در این هفته برگزار شد.

در این هفته همچنین 1800 نفر در کتابخانه به صورت رایگان عضو شدند.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: