کد خبر: 26340
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 آذر 1395 - 21:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

هم‌زمان با هفته پژوهش

دومین نشست علمی از پژوهش تا عمل در خراسان رضوی برگزار شد

منبع : لیزنا
دومین نشست علمی از پژوهش تا عمل با حضور اساتید دانشگاه و ارائه مقالات پژوهشی توسط کتابداران استان خراسان رضوی برگزار شد.
دومین نشست علمی از پژوهش تا عمل در خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی،  دومین نشست علمی از پژوهش تا عمل به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاری انجمن کتابداری خراسان و گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

این نشست با حضور اساتید دانشگاه و ارائه مقالات پژوهشی توسط کتابداران استان در محل سالن اجتماعات مجتمع امام رضا(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن تشکر از اساتید دانشگاه و انجمن کتابداری و گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهش را یکی از شاخص‌ها و زمینه پیشرفت علمی کشور عنوان کرد.

هادی حافظی گفت: کتابخانه‌ها زیربنای اصلی پژوهش‌های علمی هستند و تمامی محققان و پژوهشگران محیط کتابخانه را برای گذراندن اوقات علمی خود انتخاب می‌کنند.

در ادامه این مراسم استاد مهری پریرخ، استاد دانشگاه به ایراد سخن پرداخت.

وی بابیان اینکه پژوهش از طریق هم‌افزایی دانش می‌تواند دانش جدید تولید کند، گفت: دانش جدید تحول در فعالیت‌ها، متفاوت بودن، به‌روز بودن، موردتوجه بودن و لذت بردن از فعالیت‌ها را موجب می‌شود.

پریرخ ادامه داد: پژوهش در واقع یک نوع واقعیت‌نمایی است که فرآیند علمی را آن‌چنان‌که هست و باید باشد به ما نشان می‌دهد و گاهی باعث کشف رابطه‌های یک واقعیت می‌شود.

در ادامه این نشست صنعت‌جو، دیگر استاد دانشگاه به بیان دیدگاه‌های خود درباره پژوهش و ارتباط آن با کتاب و کتابخانه پرداخت.

همچنین اختری، صبوری و مرادیان مقاله‌های پژوهشی خود را در حوزه کتاب، کتابخانه و کتابخوانی ارائه کردند.

 در انتهای این مراسم از پژوهشگران برتر کتابخانه‌های استان که در این نشست به ارائه مقاله پرداختند قدردانی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: