کد خبر: 27087
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 14:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کلاس ‌قصه‌گویی و جمع‌خوانی کتاب در استان سیستان و بلوچستان

منبع : لیزنا
در کتابخانه مکران و  جمع‌خوانی کتاب «بچه خانی‌آباد در شهرستان خاش از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های استان سیستان و بلوچستان است.
برگزاری کلاس ‌قصه‌گویی و جمع‌خوانی کتاب در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، باحضورجمعی ازدانش آموزان ابتدایی مدرسه عصمت کلاس قصه گویی درکتابخانه مکران بخش هیچان شهرستان نیکشهر برگزارشد.

مسئول کتابخانه عمومی مکران با اعلام این خبر گفت: در همه جوامع بخش مهمی ازتعلیم وتربیت کودکان، قصه گویی است. و هر چه استفاده ازداستان‌های مناسب برای کودکان بیشتر باشد، تاثیر آن‌ها در فرایند یادگیری و یاددهی افزون‌تر خواهد شد.

وی افزود: برای آشنایی بامعیارها و انتخاب قصه‌های مناسب باید اصول قصه و ساختار آن را شناخت،

مسئول کتابخانه مکران، هدف ازبرگزاری این کلاس را آشنایی باقصه وشیوه‌های قصه‌گویی عنوان کرد و گفت: داستان‌ها در زمینه اصلاح رفتاری کودکان موثرند و استفاده از پندها به عنوان محور قصه‌گویی تاثیر بیشتری بر کودک خواهدداشت.

رئیسی ادامه داد: در این کارگاه یک روزه  که باحضور 30 نفر از اعضاء کودک و نوجوان کتابخانه عمومی مکران در این محل برگزارشد، کتاب «قصه‌های خیلی قشنگ» تالیف محمود پوروهاب و مجید ملامحمدی که باسبکی ساده و امروزی، سیره ائمه معصومین رابه تصویر می‌کشد خوانده شد.

همچنین با حضور جمعی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی عترت شهرستان خاش، کتاب «بچه خانی‌آباد» جمع‌خوانی شد.

کتاب بچه خانی آباد (زندگی وزمانه مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی)، تالیف مهدی حق بین ،توسط جمعی از دانش‌آموزان دخترانه راهنمایی عترت جمع‌خوانی شد.

در این کتاب میخوانیم که جهان پهلوان تختی زاده محله خانی آباد تهران و کارمند راه آهن و قهرمان کشتی بود. او تمرین کشتی را درسال 1325 آغاز کرد و در سال 1329 با شرکت در مسابقات کشتی ایران موفق به کسب مقام قهرمانی شد. و درسال 1334 به عنوان بهترین ورزشکار سال شناخته شد. تختی نخستین ورزشکار ایرانی بود که در سه وزن مختلف صاحب مدال‌های جهانی والمپیک شد.

همچنین این کتاب بخشی از دلاوری‌های تختی در میدان ورزش و برخوردهای مهربانانه وی با مردم و بخشی از مبارزات وی علیه رژیم را روایت می‌کند.

در پایان نیز روایت درگذشت تختی که از سوی رژیم پهلوی خودکشی جلوه داده شد بیان می‌شود. خودکشی ای که هیچ کس آن را باور نکرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: