کد خبر: 27467
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 بهمن 1395 - 09:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جشنواره کارتون کتاب، راهی برای دعوت جهانی به لذت مطالعه است

منبع : لیزنا
جیتت کاستانا، رئیس انجمن کاریکاتوریست‌های اندونزی، جشنواره کارتون کتاب را، راهی برای دعوت جمعیت‌های جهانی به لذت مطالعه می‌داند.
جشنواره کارتون کتاب، راهی برای دعوت جهانی به لذت مطالعه است

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جیتت کاستانا، رئیس انجمن کاریکاتوریست‌های اندونزی، که خلق کارتون با موضوع کتاب و رقابت در این حوزه را از موضوعات کمتر پرداخته‌شده در دنیای امروز می‌داند، تاکنون در تمامی دوره‌های دوسالانه کارتون کتاب شرکت کرده و انگیزه این حضور را پیوستن به جمعیت مروجان خواندن برای دعوت جوامع جهانی به انس با کتاب می‌داند.

وی در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقه‌ای با محوریت کتاب، در خصوص ارزیابی جشنواره دوسالانه کارتون کتاب، گفت: از محسنات این مسابقه این است که پیش از هر چیز جامعه کارتونیست ها، ‌جهان را به سمت‌وسوی شادی سوق می‌دهند؛ در گام دوم، جامعه جهانی به تداوم دوستی با کتاب دعوت می‌شود، چراکه امروز محیط دیجیتال و وب جایگزین کتاب‌ها، به‌عنوان ابزاری بااهمیت شده‌اند؛ افزایش روحیه رشد و پیشرفت در کارتونیست ها نیز قطعاً از دیگر مزایای برگزاری این مسابقه است.

رئیس انجمن کاریکاتوریست‌های اندونزی، کتاب را بخشی از اعتبار کار خود می‌داند و گفت: من مطالعه می‌کنم چراکه از این طریق،‌ کارتون‌ها و آثاری که خلق می‌کنم غنی‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من برگزاری مسابقه‌ای با موضوع کتاب، پیش از هر چیز راهی برای دعوت جمعیت‌های جهانی به لذت مطالعه است.

کاستانا که از کتاب «پیرمرد و دریا» اثر ارنست همینگوی به عنوان بهترین کتابی که تاکنون خوانده، یاد می‌کند، درباره آن گفت: من فکر می‌کنم این کتاب همه چیز را می‌گوید؛ این کتاب ما را از جهل و حتی فقر می‌رهاند و به ما می‌آموزد که فریب نخوریم و تحت سلطه دیگران نرویم؛‌ به طور خلاصه کتاب «پیرمرد و دریا» نشانگر و روشنگر مسیری است که می‌خواهیم به آن قدم بگذاریم.

گفتنی است، دریافت جایزه مسابقه بین‌المللی کارتون رمانی، جایزه ویژه دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست ایران،‌ جایزه ویژه نهمین مسابقه بین‌المللی کارتون «دون کیشوت» آلمان، جایزه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی کارتون «گوراهومورول» رمانی و... بخشی از افتخاراتی است که در کارنامه این هنرمند ثبت شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: