کد خبر: 27770
تاریخ انتشار: شنبه, 14 اسفند 1395 - 15:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فرماندار بیله سوار عنوان کرد

اختصاص بودجه برای کتابخانه عمومی سیار «نور»

منبع : لیزنا
فرماندار شهرستان بیله سوار از اختصاص بودجه لازم برای حمایت از کتابخانه عمومی سیار «نور» خبر داد.
اختصاص بودجه برای کتابخانه عمومی سیار «نور»

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان اردبیل، فرماندار شهرستان بیله سوار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان ،  با تأکید بر اهمیت کتاب و مطالعه، فرهنگ را اساس توسعه دانسته و از کتابخوانی به عنوان مهم‌ترین شاکله تشکیل دهنده فرهنگ متعالی یاد نمود.

وی، رهنمودهای مقام معظم رهبری را در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد اشاره قرار داده و اظهار داشت: در مناطق مرزی همچون بیله سوار، همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرائی مؤظف هستند ضمن همکاری با کتابخانه های عمومی، در ترویج فرهنگ کتابخوانی بخصوص در  مناطق عشایری و روستاها کوشا باشند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار، والدین را به کتابخوانی دعوت کرده و افزود: در هر خانه ای که پدر و مادر کتاب در دست بگیرند، مطمئناً شاهد پرورش کودکان کتابخوان و آگاه خواهیم بود.

این مسئول، قانون پرداخت سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری ها را لازم الاجرا قلمداد کرد و از برگزاری جلسه ویژه پیگیری بدهی شهرداری های بیله سوار و جعفر آباد خبر داد.

در این جلسه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز با تقدیر از اهتمام اعضای انجمن نسبت به برنامه های کتابخانه ای، فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بیله سوار را یکی از موفق ترین انجمن های استان دانسته و گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های این انجمن، شاهد کمک‌های قابل توجهی در تجهیز و تعمیر کتابخانه های عمومی و خرید کتاب بوده ایم.

 رباب عزیزخانی، خانواده و مدرسه را دو نهاد یاری‌گر کتابخانه های عمومی بیان کرد و افزود: کودک و نوجوانی که  والدین کتاب خوان دارد و در محیط مدرسه نیز با تشویق دبیران خود به کتابخوانی و پژوهش مواجه می‌شود، مطمئناً به حضور فعال در کتابخانه های عمومی و مطالعه ترغیب خواهد شد.

مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه های عمومی، پرداخت کامل و بموقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری ها را مهم‌ترین منبع مالی هزینه های جاری و برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای ذکر کرد و گفت: مطمئناً وقتی شهرداری به این قانون عمل می کند، شاهد افزایش فعالیت‌های کتابخانه ای و در نتیجه پرورش شهروند کتابخوان خواهیم بود که البته توسعه فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب ها و معضلات شهری را در پی خواهد داشت.

این مسئول، با اظهار امیدواری نسبت به افتتاح کتابخانه مرکزی بیله سوار در سال 96، از این کتابخانه به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین مرکز فرهنگی بیله سوار یاد کردو افزود: وجود کتابخانه عمومی فعال، پویا و پیشرو در هر منطقه، توسعه فرهنگی و رشد آگاهی های عمومی مردم آن منطقه را نوید می دهد.

بهنام نورافکن رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار از عضویت نزدیک به سه هزار نفر در 5 باب کتابخانه عمومی این شهرستان خبر داد.

بهنام نورافکن، با اشاره به امانت سالانه 118 هزار نسخه کتاب در این منطقه، از وجود 61 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی بیله سوار خبر داد و خواستار پرداخت بدهی های معوقه شهرداری بیله سوار، حمایت مالی فرمانداری از کتابخانه عمومی سیار و اختصاص بودجه لازم جهت تکمیل کتابخانه مرکزی این شهرستان شد.

 

 

  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: