کد خبر: 27792
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 اسفند 1395 - 11:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور نویسنده حوزه کودک

اولین جلسه انجمن ادبی کتابخانه عمومی 9 دی بیرجند برگزار شد

منبع : لیزنا
 جلسه انجمن ادبی کتابخانه عمومی 9 دی بیرجند با حضور عبدالرضا صمدی، نویسنده حوزه کتاب کودک خراسان جنوبی برگزار شد.
اولین جلسه انجمن ادبی کتابخانه عمومی 9 دی بیرجند  برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، این جلسه با موضوع شیوه ها و مهارتهای نویسندگی و با هدف کشف انگیزها و استعدادها و شناسایی علاقمندان به ادبیات کودک و نوجوان، برگزار شد.

مسئول کتابخانه 9دی گفت: در ابتدای جلسه، نویسنده حوزه کتاب کودک چند نمونه از داستان‌های خود را برای اعضا خواند، سپس داستان‌هایی از مجله کوشش از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سروش خردسالان، سروش کودکان و کتب دست سازش را ارائه کرد و به توضیح مفاهیم طرح شده در داستانهای برگزیده پرداخت.

وی افزود: «آپارتمان دارکوب»، جدیدترین اثر  عبدالرضا صمدی و داستان های «این کار تو نیست» و «قورباغه ای که قور قور می فروخت» نیز معرفی شد .

عبدالرضا صمدی، نویسنده حوزه کتاب کودک در جلسه انجمن ادبی کتابخانه عمومی  9 دی گفت: باید از ادبیات کودکان و نوجوانان به عنوان یک مؤلفه تأثیرگذار در تعلیم و تربیت استفاده کنیم و ضروری است کودکانمان را با ادبیاتی آشنا کنیم که نتیجه آن تربیت انسان است.

وی افزود: ما برای زندگی بهتر، اندیشمندانه تر و هنرمندانه، نیازمند توجه به ادبیات هستیم و ضروری است کودکانمان را با ادبیاتی آشنا کنیم که نتیجه آن تربیت انسان است.

وی ادامه داد: بسیاری از کودکان و نوجوانان علاقمند به نوشتن هستند. ما نیز تلاش می کنیم تا کودکان و نوجوانان بیشتری بنویسند؛ چراکه از این طریق به رشد زبان فارسی کمک می کنیم. کودکان علاقمند به نوشتن باید پشتکار داشته باشند و بیشتر از آنچه می نویسند بخوانند و مطالعه کنند.

وی با ابراز خرسندی از وجود اعضای کودک و نوجوان مشتاق و علاقمند در کتابخانه، آنان را ظرفیت های بالقوه دانست و تأکید کرد: استعدادهای خوبی در ادبیات استان وجود دارند که تا متولی دلسوزی نباشد، شناسایی و معرفی نمی‌شوند. ادبیات کودکان به حضور افراد فعال و مولد نیاز دارد تا بسترهای لازم را برای آشنایی بچه ها با ادبیات ایجاد کنند.

عبدالرضا صمدی یک مجموعه کامل از کتاب‌ها و داستان‌های منتشر شده خود را با دستنوشته و امضایش، به کتابخانه عمومی 9 دی اهدا کرد.

گفتنی است، کتاب‌های «قصه خاله رعنا و عمه نسا» و «تو نوک طلا هستی» از جمله آثار اوست که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور منتشر شده و انتشارات امیرکبیر نیز کتاب «بدون اجازه» وی را در مجموعه کتاب‌های هزار تومانی به چاپ رسانده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: