کد خبر: 27864
تاریخ انتشار: شنبه, 21 اسفند 1395 - 09:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مرمت سردرب کتابخانه مرکزی کرمان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان از مرمت سردرب کتابخانه مرکزی کرمان خبر داد.
 مرمت سردرب کتابخانه مرکزی کرمان

به گزارش لیزنا، محمدجواد حسین زاده مدیرکل کتابخانه های عمومی،  با اشاره به قدمت این بنای تاریخی گفت: با عنایت به فرسایش بخش‌هایی از کاشی‌های کتیبه و ترک خوردگی بنا در اثر زلزله، سردرب کتابخانه نیازمند مرمت و بازسازی بود که این امر با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مرحله اجرا درآمد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: بنای کنونی کتابخانه مرکزی کرمان در سال ۱۳۱۲ هجری شمسی برای ساخت کارخانه ریسندگی خورشید بنا شد.

وی افزود: در مهرماه سال ۱۳۷۱، این ساختمان با اضافه شدن مخازن کتاب بعنوان کتابخانه مرکزی کرمان به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گردید.

وی اظهارداشت: این کتابخانه اکنون با دارا بودن بخشهای مختلف از جمله: خدمات فنی، اداری، پذیرش، جستجوی کتاب، تازه های کتاب، سالن های مطالعه، سالن نشریات ، امانت ،مرجع ، اینترنت، نمازخانـه ، بخش نابینایان و بخش تخصصی دفاع مقدس بعنوان یکی اززیباترین کتابخانه های جنوب‌شرق کشوربه علاقمندان علم و ادب وکتاب و کتابخوانی خدمات ارائـه می نماید.

همچنین در حال حاضر کتابخانه مرکزی کرمان بیش از یکصد هزار جلد کتاب و بیش از ۱۰ هزار نفر عضو فعال دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: