کد خبر: 27988
تاریخ انتشار: شنبه, 12 فروردين 1396 - 17:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

استقبال چشمگیر شهروندان از کتابخانه‌های منطقه ۵ در تعطیلات نوروزی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های منتخب مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ برای ارائه خدمات در ایام تعطیلات نوروزی با استقبال چشمگیر عموم شهروندان و علاقمندان به مطالعه رو به رو شده است.
استقبال چشمگیر شهروندان از کتابخانه‌های منطقه ۵ در تعطیلات نوروزی

به گزارش لیزنا، براساس اعلام رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه‌های فردوس، شیخ‌ هادی نجم‌آبادی (فرهنگسرای معرفت) و شهدای حصارک به منظور افزایش سرانه مطالعه و رفاه اعضای کتابخانه در تعطیلات نوروزی از دوم تا سیزدهم فروردین از ساعت 9 تا 19 پذیرای مخاطبان است.

 کتابخانه فرهنگسرای فردوس در این ایام میزبان خواهران و شيخ هادی نجم آبادی نیز پذیرای برادران است که با توجه به استقبال بی‌نظیر اعضای کتابخانه، بخش‌های نشریات، کودک، خدمات فنی و دفتر مدیریت در اختیار اعضا قرار گرفت.

 کتابخانه فرهنگسرای فردوس از دوم تا نهم فروردین‌ماه هزار و 125 جلد کتاب گردش منابع، 95 نفر ثبت‌نام کننده، سه هزار و 300 نفر مراجعه کننده و همچنین کتابخانه نجم‌آبادی 232 جلد کتاب گردش منابع، 40 نفر ثبت‌نام کننده و 614 نفر نیز مراجعه کننده داشته است.

 همچنین کتابخانه شهدای حصارک از پنجم تا نهم فروردین‌ماه 160 جلد کتاب گردش منابع، 13 نفر ثبت‌نام کننده و 95 نفر مراجعه کننده، ثبت کرده است.

 این کتابخانه‌ها در این ایام خدماتی همچون ثبت نام رایگان، مسابقات کتابخوانی، اهدای محصولات فرهنگی و ارائه سیر مطالعاتی و بسته پیشنهادی مطالعه ادبیات کلاسیک را برای مخاطبان ارائه کردند.

کتابخانه فردوس سال ۱۳۸۱ در فضایی به مساحت ۴۵۰ متر مربع راه اندازی شد، از بخش های مختلف این کتابخانه می توان به مرجع، کودک و نوجوان، امانت کتاب، کمک آموزشی، نشریات، اینترنت پرسرعت و سالن مطالعه اشاره کرد.

 کتابخانه شیخ هادی نجم‌آبادی در فضایی به مساحت 400متر مربع قرار دارد که در حال حاضر شامل بخش‌هایی همچون مرجع، بخش کودک و نوجوان، مخزن امانت کتاب، خدمات فنی ، بخش نشریات، نمازخانه و سالن مطالعه است.

 کتابخانه شهدای حصارک سال 1388 در فضایی به وسعت 350 مترمربع با زیربنای 296 متر مربع احداث شد، ظرفیت سالن قرائت‌خانه این کتابخانه 100 نفر و تعداد یک هزار و 600 نفر عضو فعال دارد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع سلیمی جهرمی، فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوارشهران، بعداز زیرگذر شهید همت و کتابخانه شهدای حصارک واقع در جنت‌آباد شمالی، بلوار سیمون بولیوار، نبش ایرانشهر شمالی مراجعه کنند و با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ (فرهنگسرای فردوس) ، 44319304 (فرهنگسرای معرفت) و 44830107 (کتابخانه شهدای حصارک) تماس بگیرند.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: