کد خبر: 28223
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 31 فروردين 1396 - 12:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

زهرا بدن آرا

اصحاب رسانه بازوان قدرتمند درترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نخستین نشست کتاب خوان ویژه اصحاب رسانه استان از اصحاب رسانه به  عنوان بازوان قدرتمند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاد کرد.
اصحاب رسانه بازوان قدرتمند درترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی گیلان، زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نخستین نشست کتاب خوان اصحاب رسانه استان گیلان که با حضور فعالین عرصه خبر و رسانه استان گیلان، کتاب خوانان و کتابداران شهر رشت و در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با تاکید بر اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در فرهنگ غنی ایران اسلامی، اظهار کرد: ذوق و خرد ایرانیان همواره در جهت اهمیت دادن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان افزود: اگر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همت همگانی و سنجیده وجود نداشته باشد، این امر در میان نسل جوان جای خود را به سرگرمی ها و دلخوشی های نامناسب می دهد.

جامعه ای که کتابخوان نباشد پویا نخواهد بود

بدن آرا تصریح کرد: اگر به دنبال داشتن فرزندانی با ثبات، پویا و دارای قدرت حل مشکلات هستیم، باید از تمام ظرفیت ها برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم چرا که جامعه ای که کتابخوان نباشد پویا نخواهد بود.

وی در ادامه از اصحاب رسانه به  عنوان بازوان قدرتمند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاد کرد و گفت: رسانه وظیفه ذاتی یاددهی، یادگیری و اندیشه پروری را برعهده دارد.

بسترسازی در حوزه فرهنگی دشوارتر از سایر حوزها است

بدن آرا با تاکید بر  اینکه بسترسازی در حوزه فرهنگی دشوارتر از سایر حوزها است به برگزاری ۲۰ هزار نشست کتاب خوان در سطح کشور اشاره و ادامه داد: در نشست های کتابخوان که از مرداد سال ۹۴ در کشور آغاز شده، تاکنون۹۰ هزار نفر کتاب های خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند.

وی همچنین یادآور شد: از سال گذشته تا کنون دو هزار و 673 نشست کتاب خوان در حوزه های کتابخانه ای، تخصصی، پویش کتابخانه مجازی و مدرسه ای برگزار شده است.

معرفی کتاب توسط فعالین رسانه ای

در ادامه پنج تن از اصحاب رسانه استان کتاب‌های خوانده شده خود را برای حاضران به اشتراک گذاشتند که به شرح ذیل است:

کتاب«شبکه های ماهواره ای افول فرهنگ، ظهور سلطه» ، «سواد رسانه ای» نوشته حسن گل احمدی؛ «روزنامه نگاری علمی و کاربردی»،

«روزنامه نگاری در عمل چگونه خبر بنویسیم» ترجمه محمد تقی زاده مطلق و کتاب «روابط عمومی و رسانه» نوشته فیروز دیندار فرکوش و حسین صدری نیا،

همچنین  نشست کتاب خوان ویژه اصحاب رسانه نخستین نشست کتاب خوان استانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان سال 96است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: