کد خبر: 28782
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 خرداد 1396 - 22:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ارسال نخستین بسته کتاب کودک و نوجوان در سال ۹۶ به کتابخانه های سراسر کشور

منبع : لیزنا
مدیرکل منابع نهاد از ارسال نخستین بسته کتاب کودک و نوجوان سال ۹۶ در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.
ارسال نخستین بسته کتاب کودک و نوجوان در سال ۹۶ به کتابخانه های سراسر کشور

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سید باقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد از ارسال نخستین بسته کتاب در سال ۹۶ با محوریت کودک و نوجوان خبر داد.

میرعبداللهی با اشاره به اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تأمین منابع حوزه کودک و نوجوان، ادامه داد: یکی از سیاست‌های بلندمدت و راهبردی حوزه کودک و نوجوان، توجه به منابع موردنیاز این گروه است که به‌شکلی جدی در اداره کل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیگیری می‌شود.

وی افزود: توجه به گروه سنی کودک و نوجوان در راستای اهمیت ابعاد عمومی کتاب و کتابخوانی و پرهیز از نخبه‌گرایی بی‌هدف، ضروری به نظر می‌رسد؛ بر این اساس، اداره کل منابع نهاد با تمرکز بر تأمین انواع محصولات فرهنگی در کنار کتاب، به‌زودی بسته‌های جدید و متنوعی را به کتابخانه‌های عمومی کشور، ارسال خواهد کرد.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به جزئیات بسته جدید بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌ها، افزود: به همت همکاران اداره کل منابع درمجموع ۶۶۰ بسته برای بخش کودک و نوجوان، آماده‌ و از ابتدای خردادماه به کتابخانه‌های روستایی و سیار ارسال شده است.

وی با اشاره به آغاز ارسال این بسته، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان،  تصریح کرد: در این مرحله، مجموعاً ۱۰۳۹۷۶ نسخه کتاب ارسال‌شده که میانگین هر بسته ۱۵۷ نسخه است.

گفتنی است، کتاب‌های ارسالی در این مرحله، اهدایی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: