کد خبر: 28872
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 خرداد 1396 - 14:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انجام عملیات رف‌خوانی بیش از یک‌میلیون نسخه کتاب‌ در کتابخانه‌های همدان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از انجام عملیات رف‌خوانی یک‌میلیون و ۲۱۵ هزار نسخه کتاب‌ در کتابخانه‌های همدان خبر داد.
انجام عملیات رف‌خوانی بیش از یک‌میلیون نسخه کتاب‌ در کتابخانه‌های همدان

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، با اشاره به افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان طی سال جاری، اظهار داشت: در حال حاضر ۶۷ هزار و ۴۱۸ نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان هستند که ۳.۸۴ درصد اعضا را شامل می‌شوند.

وی، از انجام عملیات رف‌خوانی یا قفسه‌خوانی در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و افزود: این عملیات از خردادماه تا پایان مردادماه در کتابخانه‌های عمومی استان انجام خواهد شد. این طرح به‌نوعی انبارگردانی کتاب‌های کتابخانه‌هاست؛ بررسی کتاب‌های مفقودشده، کتاب‌های فرسوده و... طبق اجرای این طرح در برنامه قرار دارد. طبق این جریان کتاب‌های مفقودی از سیستم خارج شده و وجین کتاب‌های فرسوده و تعمیر کتاب‌های قابل تعمیر در دستور کار قرار می‌گیرد. همچنین کتاب‌هایی که از لحاظ محتوایی مخاطب ندارد از سیستم خارج شده و به مرکز مبادلات کتاب استان ارسال می‌شود.

وی افزود: این اقدام در حال حاضر آغاز شده است اما اجرای آن زمان‌بر است چراکه یک‌میلیون و ۲۱۵ هزار نسخه کتاب‌ در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد و باید تمامی آن‌ها سیاهه‌برداری شود تا وضعیت موجودی کتاب‌ها به‌طور صحیح مشخص شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، با اشاره به اجرای طرح اهدای کتاب همچون سال گذشته، افزود: با توجه به فرهنگ‌سازی خوبی که انجام شده حتی اگر تبلیغاتی نیز انجام نشود، در این زمینه کار درمجموع کتابخانه‌های عمومی استان پیش می‌رود و کتاب‌های مردمی به کتابخانه‌های عمومی اهدا می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: