کد خبر: 29263
تاریخ انتشار: شنبه, 24 تیر 1396 - 08:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نویسندگان شیرازی برای کودکان روشندل قصه خواندند

منبع : لیزنا
شش عنوان کتاب کودک با صدای نویسندگان  شیرازی برای استفاده روشندلان ،در بخش نابینایان کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی گویاشده است.
نویسندگان شیرازی برای کودکان روشندل قصه خواندند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز با بیان این خبر، گفت: اعضای انجمن انگشت جادویی به شکل افتخاری به مدت یک ماه ضبط کتاب‌های کودک را در استودیو بخش نابینایان کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شیراز شروع کرده‌اند.

فاطمه صفری راد با تصریح اینکه این شش کتاب، همگی از آثار نویسندگان این انجمن هستند، عنوان کرد: «متولد محله سه انگشتی‌ها» نوشته زهرا فرشاد، «آقای سه چرخه‌ای» نوشته فاطمه فروتن، «جیمبل جامبو و جادوی بدون دود» و «جادوی شهر عجول پجول» نوشته الهام مزارعی، «استاد هنرهای دراماتیک آقای فرزی پنیر گرد و گردو» نوشته میترا کیان بخت و «فرمانده پت‌پت و قوی نامه‌بر» نوشته اعظم سبحانیان شش کتابی است که گویا شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت انجمن انگشت جادویی گفت:  انجمن انگشت جادوی سیزده سال سابقه فعالیت دارد و 9 عضو اصلی آن بانوان نویسنده کتاب‌های کودک هستند که تاکنون  جوایز مختلفی از جمله فهرست کتابخانه مونیخ، لاک‌پشت پرنده و ستاره را از شورای کتاب کودک دریافت کرده اند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز افزود: با تلاش زیاد اعضای این انجمن دو دوره جشنواره کشوری انگشت جادویی بدون حمایت دولتی برگزار شده و سال گذشته طرح جشنواره انجمن با محوریت موضوع نابینایان به نام سومین جشنواره ملی داستان کودک انگشت جادویی (عصای سفید جادویی) انجام گرفت و به عنوان طرح برگزیده جایزه‌ای به مبلغ هشتاد میلیون ریال از آن خود کرد که صرف چهارمین جشنواره داستان کودک در سطح بین المللی ویژه همه کودکان فارسی زبان با موضوع صلح جادویی شده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از بخش‌های برنامه‌ریزی شده این جشنواره، اهدای کتاب صوتی به کودکان روشندل است، هدف از گویاسازی این کتاب‌ها را ارائه در جشنواره انگشت جادویی دانست و گفت: پس از تدوین نهایی این شش کتاب، کتاب‌ها در اختیار کمیته اجرایی جشنواره قرار خواهد گرفت و در نهایت به کودکان روشندل فارسی زبان اهدا خواهد شد.

صفری‌راد در پایان به تولید کتاب گویا در بخش نابینایان کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی نیز اشاره و عنوان کرد: تولید کتاب صوتی در بخش نابینایان از سال 94 با افتتاح استودیو به شکل حرفه‌ای ادامه یافت و اکنون گویاسازی کتاب‌ها با صدابرداری مرجان خجسته‌فر و تدوینگری امید فلاحتی کتابداران این بخش صورت می‌گیرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: