کد خبر: 30019
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 مرداد 1396 - 21:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور کودکان قمی در نشست کانون ادبی «نیم‌وجبی‌ها» و کتابخوان 

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی علامه امینی میزبان نشست‌های کانون ادبی «نیم‌وجبی‌ها» و کتاب‌خوان بود.
حضور کودکان قمی در نشست کانون ادبی «نیم‌وجبی‌ها» و کتابخوان 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم؛ نشست‌های کانون ادبی «نیم‌وجبی‌ها» و «کتاب‌خوان» به مربیگری رقیه ندیری و حضور شماری از علاقه‌مندان در بخش کودک و نوجوان کتابخانه علامه امینی برگزار شد.

در آغاز این نشست، ندیری ضمن معرفی و بررسی کتاب شعر «دلتنگی‌های یک آپارتمان» سروده‌ مهدی مردانی به خوانش شعرهای «درد هفتادساله»، «رنگ‌ها و صداها»، «دلتنگی» و «خانه‌های پر از شعر» پرداخت و در باب معنی و مفهوم هر یک از اشعار به ارائه توضیحاتی پرداخت.

این مربی سپس ضمن اشاره به مفهوم «ایهام» در داستان اظهار کرد: ایهام یعنی کلمه موردنظر ما دارای یک معنای دور و یک معنای نزدیک باشد.

وی افزود: هر نویسنده دارای سبک نوشتاری مخصوص به خود است که آن را از دیگر نویسندگان متمایز می‌کند.

ندیری با اشاره به دو ترفند کاربردی برای نویسندگی و نگارش بهتر داستان، افزود: ترفند کابردی اول، حفظ ضرب‌المثل و ترفند دوم، دقت در استفاده از کنایه‌های روزمره عامه مردم است.

این مربی در ادامه به تعریف مفهوم «شخصیت‌های ایستا» و «شخصیت‌های پویا» پرداخت و گفت: شخصیت‌های ایستا هیچ‌گونه واکنشی ندارند درحالی‌که شخصیت‌های پویا با انجام فعالیت‌هایی خاص توجه‌ مخاطب را به خود جلب می‌کنند.

وی یکی از نقاط ضعف برخی داستان‌ها را وجود شخصیت‌های ایستا عنوان کرد و افزود: ایجاد حادثه و ساخت رویدادهای متفاوت باعث پویایی شخصیت‌ها و تحول و جذابیت در داستان می‌شود.

در نشست کتاب‌خوان کتابخانه علامه امینی 8 نفر از کودکان و نوجوانان به معرفی کتاب پرداختند؛

کتاب «پیتزای بابا» نوشته‌ نیکی دیلی؛ کتاب «نامه‌هایی به آقا غوله» نوشته‌ محمدرضا یوسفی؛ کتاب «روحی در جزیره گنج» نوشته‌ سید فلاشمن؛ کتاب «خانه درختی ۱۳ طبقه» نوشته‌ اندی گریفتیس کتاب «بابابزرگ آلبالوگیلاسی» نوشته‌ سید سعید هاشمی؛ کتاب «شش قوی سفید و قصه‌های دیگر قصه‌های برادران گریم» نوشته‌ گریم یاکوب و لودویگ کارل؛ کتاب «قصه‌های منظوم از چهارده معصوم (مجموعه ۱۴ جلدی)» نوشته‌ محمدکاظم مزینانی و کتاب «قنات مظهر روشنایی» نوشته‌ محمدرضا افضلی به اشتراک گذاشته شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: