کد خبر: 30179
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 21:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جشنواره قصه‌گویی برای کودکانِ خمین برگزار شد

منبع : لیزنا
جشنواره قصه‌گویی برای کودکان شهر خمین استان مرکزی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمین برگزار شد.
جشنواره قصه‌گویی برای کودکانِ خمین برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مرکزی، جشنواره قصه‌گویی برای کودکان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمین و با حضور اعضا، مربیان و والدین کودکان در شهر خمین برگزار شد.

در این مراسم اشرف شمسی، کتابدار کتابخانه شهید بهشتی خمین به قصه‌گویی از کتاب «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میر کیانی پرداخت و گفت: کتاب «قصه ما مثل شد» مجموعه‌ای پنج‌جلدی است که انتشارات به نشر وابسته به آستان قدس رضوی آن را چاپ و منتشر کرده است. در این مجموعه پنج‌جلدی که در سال ۱۳۸۶ عنوان کتاب برگزیده سال را نیز دریافت کرد، تعداد ۱۱۰ قصه از قصه مثل‌های فارسی برای نوجوانان به زبان ساده و روان گردآوری و بازنویسی شده است.

شمسی افزود: پس از معرفی این کتاب نیز مسابقه شفاهی «بگو کدام قصه؟» با طرح سؤالاتی پیرامون قصه روایت‌شده، انجام شد که با استقبال کودکان همراه بود.

وی افزود: حضور کتابداران به‌عنوان نقالان راستین حکایت‌ها و ادبیات شفاهی این مرزوبوم در جشنواره قصه‌گویی، فرصت مغتنمی برای کودکان خمینی است تا با داستان‌های کهن ایرانی آشنا شوند. همچنین برگزاری جشن‌های قصه‌گویی در مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی، دریچه‌ای تازه برای حضور ارزشمند مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هایی ست که سینه‌هایشان آشیانه قصه‌های کهن و اصیل ایرانی است و باید از این فرصت بیش‌ازپیش بهره برد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: