کد خبر: 30861
تاریخ انتشار: شنبه, 15 مهر 1396 - 09:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس 

منبع : لیزنا
مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در مورد همکاری‌های تخصصی در حوزه مهندسی و ساخت کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های فرهنگی مشترک گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.
همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی، در این دیدار که با هدف انجام همکاری‌های مشترک صورت گرفت، درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند نشست کتاب‌خوان تخصصی مهندسی، ایجاد بخش تخصصی مهندسی ساختمان در یکی از کتابخانه‌های عمومی شیراز، درنظرگرفتن تسهیلات عضویت در کتابخانه‌ها برای اعضای نظام مهندسی و خانواده‌های ایشان، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی مهندسی ساختمان در کتابخانه‌های عمومی و برگزاری دیگر برنامه‌های مشترک در قالب تفاهم‌نامه توافق گردید.

روح‌الله منوچهری سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، در این دیدار با اشاره به توان کتابخانه‌های عمومی استان فارس، اظهار داشت: فارس استانی است که از نظر تعداد کتابخانه‌های عمومی و کیفیت آن‌ها جزو استان‌های سرآمد است و در شهر شیراز افتتاح هم‌‌زمان 10 کتابخانه عمومی مجهز در ابتدای سال جاری مشکل کمبود کتابخانه را در این شهر  تا اندازه‌ای کاهش داده است و خدماتی ارزنده در کتابخانه‌ها به همه گروه‌های جامعه ارائه می‌گردد.

پس از آن، رئیس امور مهندسی سازمان نظام مهندسی فارس با تصریح اینکه به انجام پروژه‌های فرهنگی مشترک و توسعه کتابخانه‌ها علاقه‌مند هستیم، افزود: سازمان نظام مهندسی در زمینه نظارت عالی و کنترل دفترچه‌های ساختمانی، بازبینی و کنترل نقشه‌ها تمرکز دارد و از این رو می‌تواند در زمینه بررسی و صدور تأییدیه فنی کتابخانه‌های عمومی، مشاوره ساخت، تهیه نقشه و دیگر همکاری‌های فنی همکاری لازم را با اداره کل کتابخانه‌های عمومی داشته باشد. مهندس همت با اشاره به اینکه جامعه مهندسان، جامعه‌ای کتابخوان و فرهنگ‌دوست هستند، گفت: سازمان نظام مهندسی فارس یکی از سازمان‌های بزرگ است که در حدود 38 هزار نفر عضو دارد و مخاطبی خوب برای برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی خواهد بود و برگزاری برنامه‌های مشترک کتابخوانی با محوریت مهندسی و ایجاد بخش تخصصی مهندسی در کتابخانه‌های عمومی اقدامی بسیار مطلوب است.

 

در ادامه، محمدرضا ابراهیمی معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی و یوسف آفرینی مشاور فرهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز نظراتی همچون همکاری در ساخت، بازسازی و بهسازی کتابخانه‌های عمومی، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی طرفین برای افزایش آگاهی و دانش عمومی و خدمات هر دو نهاد، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف برای توسعه استفاده از شاخصه‌های معماری ایرانی و اسلامی و نمادهای کتاب و کتابخوانی و... را ارائه دادند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: