کد خبر: 31207
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 برگزاری جلسه شورای مدیران کتابخانه‌های خراسان شمالی

منبع : لیزنا
 هشتمین جلسه شورای مدیران کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با محوریت برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استان و گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در اسفراین برگزار شد.
 برگزاری جلسه شورای مدیران کتابخانه‌های خراسان شمالی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، هشتمین جلسه شورای مدیران کتابخانه‌های عمومی استان با حضور علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی؛ جواد نوروزی، فرماندار شهرستان اسفراین و جمعی از رؤسای ادارات و کارشناسان ستادی با محوریت ویژه‌برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه کتاب در مرکز استان و برنامه‌های گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در اسفراین برگزار شد.

علی‌محمد جهانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در ابتدای این جلسه با اشاره به فعالیت۵۰ کتابخانه نهادی و ۱۰ کتابخانه مشارکتی در استان گفت: خراسان شمالی درمجموع دارای۶۰ کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۱۰ کتابخانه شهری و روستایی در شهرستان اسفراین در حال فعالیت است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی دارای حدود ۱۲۵۰۰ متر سرانه فضای کتابخانه‌ای است که با راه‌اندازی ۴ باب کتابخانه بزرگ شهری در اسفراین، بجنورد، شیروان و آشخانه و ۸ کتابخانه روستای آماده بهره‌برداری، به دو برابر فضای فعلی افزایش می‌یابد و با استانداردهای جهانی برابری خواهد کرد.

در ادامه، جواد نوروزی، فرماندار اسفراین گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند به‌عنوان مراکزی مهم در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مؤثر باشند و برای ترویج فرهنگ مطالعه باید از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اسفراین بابیان اینکه «ترویج فرهنگ کتابخوانی یک سرمایه‌گذاری طولانی است»، عنوان کرد: جامعه پویا نیاز به مطالعه دارد و ترویج کتابخوانی راه مقابله با مشکلات فرهنگی است. متأسفانه امروزه فضای مجازی جایگزین کتاب و کتابخوانی شده است و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی راه سختی پیش روداریم و این مهم نیازمند فعالیت بیشتر کتابداران است.

 وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سفر مقام معظم رهبری جهشی مناسب در رشد سرانه فضای کتابخانه‌ای استان ایجاد کرد که با بهره‌گیری از آن به میانگین کشور نزدیک می‌شویم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی اسفراین خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با برخی خرده‌فرهنگ‌های نادرست جامعه، ترویج فرهنگ مطالعه است و امیدوارم بتوانیم با ایجاد عادت به مطالعه در نسل آینده، فرهنگ مطالعه را جایگزین فرهنگ‌های نامناسب کنیم.

در ادامه جلسه کارشناسان ستادی و روسای ادارات شهرستان‌ها ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مراکز به طرح مسائل و مباحث مختلف حوزه کاری خود پرداختند و پس از تجمیع آرا و نتیجه‌گیری مباحث، مصوبات مربوطه به تصویب و امضای اعضا رسید.

گفتنی است؛ نشست صمیمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و فرماندار اسفراین با کتابداران این شهرستان و بازدید از کتابخانه‌های عمومی امام خمینی(ره)، فروغ و ساختمان کتابخانه مرکزی اسفراین، بخش دیگری از این برنامه بود.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: