کد خبر: 31277
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 آبان 1396 - 15:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«پیک دانش» در گیلان شروع به کار کرد

منبع : لیزنا
طرح «پیک دانش»، (ارسال رایگان کتاب درب منزل) ویژه افراد توان‌خواه در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان گیلان اجرا می‌شود.
«پیک دانش» در گیلان شروع به کار کرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، طرح «پیک دانش»، (ارسال رایگان کتاب درب منزل) ویژه فرهیختگان کتاب‌خوان تحت پوشش سازمان بهزیستی، طی مراسمی با حضور معاون فرماندار شهرستان رشت، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، مسئول امور بانوان فرمانداری، معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی گیلان، رئیس اداره بهزیستی رشت، کتابداران، اعضا و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیا (ص) رشت معرفی شد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت در معرفی طرح «پیک دانش» اظهار داشت: «پیک دانش» طرحی ویژه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است که با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی استان برای جامعه هدف این سازمان اجرا می‌شود. با انجام این طرح که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، ۱۲ هزار نفر از افراد باسواد کم‌توان تحت پوشش بهزیستی از خدمات رایگان برای دسترسی به کتب موردنیاز برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: در این طرح، توان‌خواه کتب موردنیاز خود را از طریق سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی انتخاب کرده و سفارش می‌دهد و کتاب از طریق «پیک دانش» به‌صورت رایگان درب منزل وی تحویل داده شده و بعد از پایان مهلت امانت، دوباره از طریق پیک به کتابخانه بازگردانده می‌شود.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت تصریح کرد: این طرح از مردادماه ۹۶ به‌صورت آزمایشی در رشت اجرا شده است و زین پس اجرای آن به ‌تمامی کتابخانه‌های عمومی استان تعمیم می‌یابد؛ عضویت، ارسال و دسترسی رایگان به امکانات کتابخانه‌ها از مزیت‌های اجرای طرح پیک دانش است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: