کد خبر: 31284
تاریخ انتشار: جمعه, 05 آبان 1396 - 14:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 نشست کتاب خوان مدرس هندیجان خوزستان

منبع : لیزنا
به همت کتابداران کتابخانه مدرس هندیجان، پیش‌دبستانی ۱۳ آبان میزبان نشست قصه‌گویی شد.
 نشست کتاب خوان مدرس هندیجان خوزستان

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، به همت کتابداران کتابخانه مدرس هندیجان، پیش‌دبستانی ۱۳ آبان میزبان نشست قصه‌گویی شد. در این نشست کتاب‌هایی با مضامین آموزشی برای نونهالان برگزیده و به شیوه‌ای جذاب توسط کتابداران کتابخانه مدرس قصه‌گویی شد.

فاطمه شولی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هندیجان در این خصوص گفت: قصه یکی از مؤثرترین ابزارهای تربیتی است که با کمک آن می‌توان مبانی رفتاری و تربیتی را در بین مخاطبان کودک و نوجوان ترویج داد. قصه با حذف واسطه‌های ارتباطی در رابطه تنگاتنگ میان قصه‌گو و مخاطب، مرزهای رسمیت در ارتباطات میان فردی را از بین می‌برد و با صمیمیت و تأثیرگذاری کلام بر مخاطب، او را از حالتی منفعل خارج می‌کند. تأثیر قصه‌گویی زمانی آشکار می‌شود که کودک و نوجوان به تفسیر و تحلیل آن می‌پردازد؛ مأموریت قصه‌گو، این است که با استفاده از ابزار بیان و بدن، مخاطب را در شرایطی قرار دهد که به تفسیر موقعیت بپردازد؛ مرزهای زمان و مکان را پشت سر بگذارد و در سفر زمان، تجربه‌ای کسب کند.

غلامی، کتابدار کتابخانه مدرس هدف از انجام این برنامه را ایجاد انگیزه و میل به مطالعه در کودکان دانست و بیان کرد: برای ایجاد عادت مطالعه در کودکان، باید در انتخاب کتاب و مضامین آموزشی برای آنان بسیار دقت شود و قصه‌خوانی به شیوه‌ای جذاب انجام شود.

در پایان این نشست ضمن معرفی خدمات کتابخانه، از کودکان و خانواده‌های آنان برای حضور در این محیط فرهنگی دعوت به عمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: