کد خبر: 31491
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 آبان 1396 - 12:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای گسترده برنامه‌های گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان هرمزگان

منبع : لیزنا
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با هدف اجرای گسترده برنامه‌های گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان برگزار شد.
اجرای گسترده برنامه‌های گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان هرمزگان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با حضور محسن زینلی تختی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان؛ علیرضا مدرس، سرپرست معاونت کتابخانه‌های عمومی استان؛ احمد پویافر، فرماندار شهرستان بندرعباس؛ دانش هاشمی‌پور، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان؛ منصور اخلاقی‌پور، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به ریاست بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار در استانداری هرمزگان برگزار شد.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار در این نشست، ضمن تأکید بر ضرورت حضور فرمانداران در جلسات انجمن گفت: انجام تحقیقات و پیمایش علمی، جهت رسیدن به تصویری روشن از وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان و بررسی علل گرایش پایین مردم استان به مطالعه از ضروریات پیش‌رو است.

اکرمی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی برای گسترش مطالعه، گفت: فضای مجازی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین، ابزار موجود برای گسترش اطلاعات است که با استقبال خوبی از جانب مردم مواجه شده و استفاده از این فرصت می‌تواند در رشد کتابخوانی موثر باشد.

در ادامه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان ضمن پیگیری وضعیت اجرایی مصوبات جلسه قبل، خواستار حضور بیشتر افراد و سازمان‌ها در کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: مطالعه و کتابخوانی یک‌راه کم‌هزینه و مؤثر در افزایش آگاهی مردم است و تأثیر زیادی در رشد کیفیت زندگی و امنیت روانی جامعه دارد.

در ادامه سرپرست معاونت کتابخانه‌های عمومی استان ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان بندرعباس برای پیگیری جدی مباحث مربوط به کتابخوانی، به لزوم تدوین برنامه‌های فرهنگی مرتبط با مباحث کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی نیازمند همکاری سایر سازمان‌ها درزمینه ترویج کتابخوانی هستیم تا با استفاده از این امکانات و ظرفیت‌ها بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در استان نهادینه کنیم.

مدرس در ادامه ضمن تشریح اقدامات فرهنگی در راستای تحقق مصوبات جلسه قبلی انجمن گفت: طبق مصوبات جلسه قبل، تشکیل جلسات انجمن در استان هرمزگان و شهرستان‌ها را به حداکثر رسانده‌ایم و سعی می‌کنیم مصوبات این جلسات را با جدیت پیگیری کنیم.

وی افزود: طبق مذاکره با اداره آموزش‌وپرورش، اجرای برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی را در دستور کار داریم که برگزاری زنگ کتاب و کتابخوانی در همه مدارس استان، بخشی از این برنامه‌های است.

تشکیل منظم جلسات انجمن و تعیین تکلیف وضعیت کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهدا بندرعباس از مصوبات این جلسه بود. همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی گروهی در مدارس، دانشگاه‌ها، استان‌ها و...، راه‌اندازی کتابخانه‌های محلی، برپایی جمعه‌بازار کتاب و...  جهت افزایش سطح مطالعه و کتابخوانی از پیشنهاداتی  بود که توسط اعضای انجمن ارائه شد.

گفتنی است؛ برگزاری جشنواره گلریزان کتاب، برنامه‌ریزی برای انتخاب کتاب‌خوان برتر سال، تشکیل باشگاه کتابخوانی با حضور دانش‌آموزان و اولیا، رسیدگی به مشکلات کتابخانه‌های در حال احداث روستایی، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاها و تهیه فرم جمع‌آوری ایده‌های کتابخوانی برای شناسایی با نقاط قوت و ضعف استانم از پیشنهادهای ارائه‌شده در این جلسه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: