کد خبر: 32378
تاریخ انتشار: شنبه, 09 دی 1396 - 16:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح «کتاب‌رسان سیار» در نی‌ریز فارس رونمایی شد

منبع : لیزنا
با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس و رئیس آموزش و پرورش آباده طشک نی ریز از طرح خلاقانه «کتاب‌رسان سیار» رونمایی شد.
طرح «کتاب‌رسان سیار» در نی‌ریز فارس رونمایی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در مراسم رونمایی از این طرح که با حضور اصغر حسن شاهی رئیس اداره آموزش و پرورش بخش آباده طشک و جمعی از مدیران و معلمان در مدرسه ای در روستای «تنگ حنا» برگزار شد، با استقبال از برگزاری طرح های خلاقانه در حوزه کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: طرح «کتاب‌رسان سیار» با هدف توزیع کتاب در میان دانش آموزان روستاهای کم برخوردار و محروم اقدامی کارآمد و خلاقانه است که برای اولین بار به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نی‌ریز برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس همچنین با بیان اینکه در این طرح رابطان مدارس بسته های کتاب را به دست دانش آموزان مدارس در روستاها می رسانند، افزود: در این طرح هر مدرسه یک رابط دارد که از سوی آموزش و پرورش مشخص شده است. رابطان مدارس در هر دوره، دو بسته کتاب کتابخانه های عمومی را که  شامل 100عنوان کتاب است، به مدارس تحویل می دهند و پس از دو هفته با بازگرداندن بسته ها، کتاب های دیگر را در مدارس توزیع خواهند کرد.

او با تصریح اینکه طرح «کتاب‌رسان سیار» در گام اول در سه روستای «سبزآباد» و «ننه کلاغی» قطرویه و «تنگ حنا» آباده طشک آغاز خواهد شد، گفت: در حال حاضر 40 روستای محروم در شهرستان نی‌ریز شناسایی شده است که در صورت مشارکت آموزش و پرورش این طرح می تواند در تمامی این روستا خدمات ارائه دهد.

به گفته این مقام مسئول، طرح «کتاب‌رسان سیار» در مرحله اول شامل مدارس است اما با رایزنی های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نی‌ریز با بخشداری ها و دهیاری ها تلاش بر این است که نه تنها مدارس تمامی خانواده ها در روستاها از این طرح بهره مند شوند.

 

گفتنی است، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین در نخستین روز از این سفر دو روزه (سه شنبه و چهارشنبه 5 و 6 دی ماه) به شهرستان نی‌ریز، از شش کتابخانه عمومی «زنده یاد محمدحسن رجبی»، «کوثرنور» و «احمد نی‌ریزی» شهر نی‌ریز، «بصیرت» و «خواجه جمالی» بخش آباده طشک و «مشکان» شهر مشکان نی‌ریز بازدید و با کتابداران دیدار و گفت و گو کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: