کد خبر: 34294
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1397 - 13:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«حلقه‌های کندوکاو» در اشتهارد استان البرز راه‌اندازی می‌شوند

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اشتهارد از راه‌اندازی «حلقه‌های کندوکاو» در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.
«حلقه‌های کندوکاو» در اشتهارد استان البرز راه‌اندازی می‌شوند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، داود اسدی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اشتهارد با اعلام این خبر گفت: ایجاد و تشکیل «حلقه‌های کندوکاو» می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب بخصوص کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌ها باشد؛ مقدمات راه‌اندازی این گروه‌ها در دو کتابخانه فرهنگسرای ملاصدرا و شهید مطهری انجام و اولین جلسه توجیهی آن نیز برگزار شد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اشتهارد در ادامه گفت: «حلقه‌های کندوکاو» می‌تواند بر روش مطالعاتی و ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان تأثیرگذار باشد. در پی برگزاری کلاس‌های «کتابخانه، کودک، تفکر: آشنایی کتابداران نهاد با حوزه کودک و فلسفه» روش ایجاد حلقه‌های کندوکاو به‌خوبی آموزش داده شد. هم‌اکنون زمینه راه‌اندازی این گروه‌ها در استان البرز فراهم شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این روش از تعدادی از کودکان در سنین مختلف دعوت می‌شود تا باهم کتاب خوانده و مطالب آن را به چالش بکشند. تشکیل حلقه کندوکاو، طرحی برای آموزش تفکر و تقویت آن در کودکان است که در آن مطالب از پیش تعیین‌شده‌ای به آن‌ها آموزش داده نشده و به آن‌ها فرصت داده می‌شود تا خود صحبت، فکر، کشف کرده و به‌صورت جمعی کندوکاو کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: