کد خبر: 34342
تاریخ انتشار: شنبه, 15 ارديبهشت 1397 - 14:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

یک هزارو ۱۴۱نفر به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان شدند

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از عضویت رایگان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان خبر داد و گفت: هشتم اردیبهشت ماه یک هزارو۱۴۱نفر به اعضای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اضافه شدند.
یک هزارو ۱۴۱نفر به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در گفتگویی گفت: یک هزارو ۱۴۱نفر در روز هشتم اردیبهشت ماه به مناسبت  گرامیداشت میلاد حضرت علی اکبر (ع)   به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی  استان سمنان شدند.

وی افزود:  عضویت در کتابخانه های عمومی استان در فروردین  امسال نسبت به فروردین سال گذشته هشت درصد  افزایش داشته است.

سماکوش با اشاره به این مطلب که ۷۲ کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل در استان سمنان مشغول فعالیت هستند، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و جذب مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی و برنامه ریزی جهت حضور مسئولان دستگاه های اجرایی به همراه خانواده در محیط‌ های کتابخانه را از جمله اقدامات این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

سماکوش با تاکید براینکه  تغییر فرهنگ عامه مردم از جمله افزایش گرایش مردم به کتاب و کتابخوانی و ارتقاء نرخ مطالعه نیازمند همراهی کلیه آحاد جامعه و اراده جمعی است اظهار داشت: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی و وجود کتاب و نشریات قابل دسترس نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که  کمک به کتاب و کتاب خوانی، کمک به جامعه است عنوان کرد: همه مسئولان به ویژه نهاد های فرهنگی باید برای  توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تلاش کنند.

وی  نقش خانواده را در ترویج فرهنگ کتابخوانی، مهم دانست و گفت: خانواده عامل موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: