کد خبر: 34775
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 خرداد 1397 - 09:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آماده سازی بیش از ۶۰ هزار صفحه کتاب بریل از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در قم

منبع : لیزنا
 ۷ عنوان کتاب از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط بخش بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به خط بریل تبدیل شد.
آماده سازی بیش از ۶۰ هزار صفحه کتاب بریل از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ با حضور امیرعطاءاله جباری حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی؛  وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه ها و دیگر روسای ادارات و کارشناسان؛ از ۷ عنوان کتاب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ۱۰جلد و با شمارگان ۷۰۳ نسخه در۶۰۶۳۲ صفحه در بهار قرآن توسط بخش تولید کتب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم در کتابخانه آیت الله خامنه ای رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های شبانه روزی و بی شائبه کتابداران این بخش بیان داشت: این کتاب ها برای بهره‌مندی روشندلان، آماده ارسال به ۶۰ مرکز در سراسر کشور است. وی هدف از از تولید این کتب را، فراهم آوردن تمهیدات لازم برای شرکت روشندلان در این جشنواره عنوان کرد و افزود: با توجه به محدودیت زمانی، تمامی مراحل تولید این کتاب ها طی ۲۸روز به پایان رسید.

جباری سپس گفت: ۵۴ مرکز در کشور وجود دارد که به آنها ارائه خدمات می شود و به تازگی نیز ۶ مرکز دیگر به آن اضافه شده است. وی ضمن ابراز خرسندی از تولید این کتاب ها با موضوع زندگینامه علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پاداش این کار در نزد خداوند آن هم در ماه ضیافت الهی، عظیم است که باید آن را قدر دانست و خدا را شاکر بود.

وی همچنین بیان کرد: این کار ارزشمند، کاری جهادی و فرهنگی است که در راستای سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ارتقا سرانه مطالعه و منویات رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی بیان کرد: خدمت به خلق خدا به ویژه اقشار خاص با هدف زنده نگهداشتن سیره رفتاری و سیاسی معصومین علیهم السلام؛ منجر به رضایت پروردگار، آرامش خاطر و همچنین شکوفایی دیگر توانمندی ها و رشد در زمینه های فرهنگی می شود.

وی افزود: کتاب  «به سپیدی یک رویا» نوشته فاطمه سلیمانی که در قالب رمانی جذاب با موضوع زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) است؛ علاوه بر خط بریل به گویا نیز تبدیل شده است و روشندلانی که قادر به خوانش خط بریل نیستند می توانند از کتاب گویای این رمان استفاده کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: