کد خبر: 35295
تاریخ انتشار: جمعه, 08 تیر 1397 - 00:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مختارپور در نشست کتابخوان شهدای هفتم تیر:

کتابخانه ای بزرگ و به روز در کنار مجموعه سرچشمه احداث می‌شود

منبع : لیزنا
علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی در گرامیداشت شهدای هفتم تیر گفت: کتابخانه ای عمومی  که  شامل بخش‌های کودک و نوجوان، سالن‌های مطالعه برای بانوان و آقایان، بخش‌های تخصصی و بخش‌های روز باشد، در کنار مجتمع سرچشمه احداث میشود. 
کتابخانه ای  بزرگ و به روز در کنار مجموعه سرچشمه احداث می‌شود

در حاشیه نشست کتابخوان ویژه شهدای هفتم تیر که با همت نهاد کتابخانه های عمومی و مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (مجموعه سرچشمه) برگزار شد، مختارپور در مورد این نشست به خبرنگار لیزنا گفت: ابتکاری که امسال صورت گرفت و مورد استقبال عزیزان شرکت کننده واقع شد، برای اولین بار ما موضوع سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و یارانش در هفتم تیر را به صورت نشست کتابخوان و با حضور کسانی که به کتاب و مطالعه علاقهمند هستند برگزار کنیم. خوشبختانه این نشست، تجربه موفقی بود. به علاوه این که نهاد با مجموعه فرهنگی سرچشمه همکاری را آغاز کرده  و شروع به تغییر بخش تخصصی کتابخانه مجموعه کرده است.

وی درباره برنامه های آتی همکاری مجموعه سرچشمه و نهاد توضیح داد: قولهایی داده شده که یک ساختمان بزرگ در مجاورت این مجتمع که در اختیار مجموعه است، برای یک کتابخانه عمومی بزرگ که حتی شامل بخش‌های کودک و نوجوان، سالن‌های مطالعه برای بانوان و آقایان، بخش‌های تخصصی و بخش‌های روز باشد، احداث شود. تصور می کنم که این تغییر رویکرد که در تفکر مدیریت سرچشمه به وجود آمده و همکاری که نهاد می کند حتما در سال‌های بعد و در طول سال برنامه‌های متنوعی در رابطه با گسترش کتاب و کتاب خوانی صورت خواهد گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: