کد خبر: 35413
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 تیر 1397 - 10:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«پیک کتاب»؛ برای کودکان کار به مراکز پرتو رفت

منبع : لیزنا
کتابخانه علامه طباطبایی(ره) فرهنگسرای کار و تعاون برای بالا بردن سطح آگاهی و مطالعه کودکان کار ویژه برنامه «پیک کتاب» را دوشنبه 11 تیر ماه در مراکز پرتو برگزار کرد.
«پیک کتاب»؛ برای کودکان کار به مراکز پرتو رفت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون، سید اسماعیل جعفرپور رییس فرهنگسرای کار و تعاون اظهار داشت: امروزه با توجه به پیشرفت جوامع و توسعه شهر نشینی و تغییر و تحولات عظیمی که در جوامع مختلف در حال وقوع است، آسیب پذیری اقشار پایین جامعه به یک معضل اساسی تبدیل شده است. از این رو حضور سازمان ها و نهادهای فرهنگی به عنوان یکی از عناصر اصلی در حمایت از گروه های آسیب پذیر جامعه، یک ضرورت اساسی در این جوامع به شمار می رود؛ در این رهگذر ذهن کودکان انباشته از مجموعه ای از سؤالات و ندانسته هاست که برای پاسخ به آن ها بزرگترین منبع اطلاعاتی که برای خود در نظر می گیرند خانواده است.

وی گفت: همخوانی کتاب با روحیه و میزان درک کودک از جهان پیرامون دومین راهکاری است که می تواند محرکی برای علاقمندی فرد به کتاب و کتابخوانی باشد. تبدیل کتاب خوانی به یک فرهنگِ گسترده و مستمر نیازمند پرورش نسلی است که از نخستین سال های زندگی با کتاب آشنا باشد. یکی از راهکارهای ترغیب کودکان برای همنشینی با کتاب ایجاد علاقه مندی است. این راهکار در دوران کودکی باید در قالب انتخاب کتاب هایی سازگار با روحیه ی کنجکاو و کودکانه آنها صورت گیرد.

در همین راستا و باتوجه به موضوعات پیرامونی پیش گفته، کتابخانه علامه طباطبایی(ره) فرهنگسرای کار و تعاون برای ارتقای سطح آگاهی و ترویج فرهنگ مطالعه میان کودکان کار،  با مشارکت مراکز پرتو(مجموعه های فعال در حمایت از کودکان کار) اولین برنامه  تحت عنوان «پیک کتاب »را برای کودکان کار اجرا کرد.

در این برنامه کتابهای بخش کودک و نوجوان کتابخانه علامه طباطبایی (ره) برای مطالعه در اختیار کودکان کار قرار می گیرد تا ضمن بهره مندی از محتوای این کتب عادت  و فرهنگ مطالعه نیز در آن ها نهادینه شود.

 در برنامه ای که اجراشد ، علاوه بر آشنایی مخاطبین با خدمات و امکانات کتابخانه و نحوه فعالیت آن در کنار امانت کتاب به کودکان، قصه گویی توسط  کارشناس این حوزه جهت تنوع بخشی  به محتوای برنامه نیز به مرحله اجرا گذاشته شد .

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:66029060 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: