کد خبر: 35905
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 مرداد 1397 - 09:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه شهید رجایی در اسلامشهر تهران افتتاح شد

منبع : لیزنا
کتابخانه شهید رجایی واقع در شهرستان اسلامشهر، روستای قاسم آباد سوم مرداد با حضورمسئولان نهاد کتابخانه ها و مسئولان شهرستان افتتاح شد.
کتابخانه شهید رجایی در اسلامشهر تهران افتتاح شد

به گزارش لیزنا، علی نیکنام؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران در مورد افتتاح کتابخانه شهید رجایی گفت: امروز آخرین روز دهه کرامت است و ما طبق قولی که به مردم اسلامشهر داده بودیم که این کتابخانه را دهه کرامت افتتاح کنیم، کتابخانه مورد بهره برداری قرار گرفت. این کتابخانه دارای نزدیک به 170 متر مربع مساحت و ظرفیت مخزن 10 هزار جلد  کتاب است و در روستای قاسم آباد قرار دارد. این بیست و هفتمین کتابخانه روستایی نهاد کتابخانه‌هاست و خوشحال هستیم که تعداد کتابخانه های روستایی در سطح استان هر ساله در حال افزایش است. این روستا نزدیک ترین روستا به شهر تهران است. شهرک ولیعصر نیز جمعیت زیادی دارد که اهالی آن می توانند از این کتابخانه استفاده کنند. نزدیک ترین کتابخانه به کتابخانه شهید رجایی، کتابخانه شهید اول است که در فاصله ای در حدود 2 کیلومتر است.

وی این نوید را داد که در هفته دولت چند کتابخانه روستایی را نیز برای افتتاح داریم.

مجید جعفری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر درباره کتابخانه شهید رجایی توضیح داد: در روستای قاسم آباد از سال 1393 کلنگ کتابخانه شهید رجایی زده شد و دهیار وقت 500 متر مربع زمین را برای این منظور به اداره کتابخانه های شهرستان واگذار کرد که از آن مقدار، 170 متر مربع زیربنا و مابقی به پارک تبدیل شد.  از انتهای سال 95 پروژه ساخت آن که نیمه کاره مانده بود  تامین اعتبار شد و کار تکمیل کتابخانه کلید خورد. در بهمن سال 96 کتابخانه شهید رجایی تکمیل و تجهیزات آن از طریق دهیاری، شورا و بخشداری بخش چهاردانگه به مبلغ 25 میلیون تومان تامین شد. برای این کتابخانه 10 هزار جلد کتاب برای افتتاح در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ این روستا همجوار شهرداری منطقه 18 تهران، شهرک ولیصر و شهر گلدسته است.  

یاسر دهپور، دهیار روستای قاسم آباد درخصوص کتابخانه شهید رجایی گفت: در سال 1396 با همت مسئولان پروژه کتابخانه که در سال 93 کلید خورده بود به سرانجام رسید و باعث افتخار و شادی مردم روستا شد. چرا که پروژه ای بود که بسیار چشم انتظار داشت و  روستا به لحاظ کتابخانه واقعا در مضیقه بوده و مردم دوست داشتند که کتابخانه را داشته باشند و از آن استفاده کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: