کد خبر: 35942
تاریخ انتشار: جمعه, 05 مرداد 1397 - 12:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همراهی دستگاه‌های فرهنگی استان تهران در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
بنیاد شهید و امور ایثارگران، دادگستری، نیروی انتظامی تهران بزرگ و انجمن نابینایان کشور آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی اعلام کردند.
همراهی دستگاه‌های فرهنگی استان تهران در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، اکرم نادری، معاون اداره کل به همراه کارشناسان ستاد در دیدارهای جداگانه ای با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران، دادگستری، نیروی انتظامی تهران بزرگ، انجمن نابینایان کشور، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، سپاه پاسداران استان تهران، ضمن تشکر از مسئولان فرهنگی استان به دلیل همکاری ویژه در برگزاری ششمین و هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، به تشریح مراحل اجرایی هشتمین دوره این جشنواره پرداخت.

اعلام مشارکت دادگستری استان تهران در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

نشست تبیین و معرفی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور اکرم نادری، معاون اداره کل، حجت الاسلام و المسلمین، محمد زالی، مسئول عقد تفاهم نامه های برون سازمانی معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران و تنی چند از کارشناسان اداره کل و دادگستری استان در اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

اکرم نادری در خصوص شیوه برگزاری جشنواره رضوی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور هشتمین جشنواره‌ کتابخوانی رضوی از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، را به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی با ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، در رده های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می کند.

وی با اشاره به اجرای موفق جشنواره کتابخانه رضوی در سال گذشته با شرکت ۱۹ هزار و ۸۷۱ نفر در استان تهران، افزود: امسال نیز همچون دوران گذشته اقلام تبلیغاتی این جشنواره نظیر بروشور، لوح فشرده و بنر از سوی روابط عموی تهیه شده است که در صورت مشارکت سازمان ها در اختیار آنها قرار می دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین زالی، مسئول عقد تفاهم نامه های برون سازمان معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران، با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰ سازمان ذیربط در سطح تهران اظهار داشت: مجتمع های قضایی، دادسراها و دادگاه های شهرستان ها از ظرفیت بسیار خوبی برای اطلاع رسانی، معرفی کتاب ها و ترغیب عموم علاقمندان جهت شرکت در جشنواره امام رضا(ع) برخوردار است.

وی افزود: امسال نیز مانند سال گذشته در راستای اطلاع رسانی مطلوب این جشنواره پای کار خواهیم بود و امیدورایم شاهد حضور حداکثری مردم در این جشنواره باشیم.

نشست اداره کل کتابخانه های عمومی با نیروی انتظامی تهران بزرگ

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین در دیدار با معاون آموزش نیروی انتظامی استان تهران گفت: میزان مشارکت مردم استان در هفتمین دوره جشنواره با رشدی ۵/۲ برابری، به ۱۹ هزار و ۷۸۱ شرکت‌کننده رسید و امیدواریم این عدد در سال جاری نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

نادری با اشاره به اینکه جشنواره هشتم در قالب فردی و خانوادگی و در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره ۷ کتاب ویژه این سه رده سنی معرفی شده که علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه کتاب‌ها از کتابخانه‌های عمومی سراسر استان، در جشنواره شرکت کنند.

وی از امکان شرکت آنلاین در جشنواره نیز خبر داد و گفت: آن دسته از شهروندانی که تمایل دارند به صورت مجازی در جشنواره شرکت کنند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی به آدرس razavi.iranpl.ir ضمن کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت فایل الکترونیک کتاب‌ها، به شکل آنلاین در مسابقات کتابخوانی این دوره شرکت‌ کنند.

حمید خروش، معاون آموزش نیروی انتظامی استان تهران نیز در این دیدار جشنواره کتابخوانی رضوی را اقدامی ارزشمند در حوزه کتاب و کتابخوانی ارزیابی و عنوان کرد: این جشنواره علاوه بر اینکه به امر مهم کتابخوانی تأکید دارد، با محوریت وجود مقدس حضرت ثامن‌الائمه(ع) برگزار می‌شود که برکتی مضاعف به آن می‌بخشد.

وی تعمیم و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های دینی و اعتقادی را از رسالت‌های سازمان متبوع خود دانست و گفت: نیروی انتظامی تهران بزرگ براساس مسئولیت‌ها و رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی خود آمادگی دارد در جشنواره‌ای که به نام مبارک امام رضا(ع) مزین است، مشارکت کند و به ترویج و معرفی این برنامه مهم و اثرگذار فرهنگی بپردازد.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی سطح شهر تهران، برای آگاهی عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

در پایان این دیدار مقرر شد اقلام تبلیغاتی این جشنواره همچون ۲۰ استند، ۵ هزار عدد لوح فشرده از سوی روابط عمومی اداره کل تهیه و جهت انجام اطلاع رسانی مناسب در اختیار نیروی انتظامی تهران بزرگ قرار گیرد.

نشست مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی با معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران

داود نورچی ئی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر تهران با حضور در نشست مشترک هم اندیشی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی آمادگی این سازمان را برای مشارکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام کرد.

نورچی ئی بیان کرد: برنامه های متعدد فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در گروه های کارکنان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا برگزار می شود و این گروه ها نیز به صورت پراکنده در مناطق مختلف استان تهران فعالیت می کنند.

وی سپس به اهمیت کتابخوانی به ویژه با موضوع اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی در تابستان را باید فرصتی مغتنم برای غنی سازی اوقات فراغت و ارتقای سطح تربیتی مذهبی جوانان، نوجوانان و خانواده ها بدانیم و آن را به بهترین شکل اجرا کنیم.

معاون فرهنگی و آموزشی گفت: مایه خرسندی است که این جشنواره به برکت آل محمد، در خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اجرا شود و ما، اطلاع رسانی این جشنواره را با برنامه ریزی مناسب در زیرمجموعه های خود خواهیم داشت و ادارات و افراد تحت پوشش خود را به صورت منسجم برای شرکت در این مسابقه ملی و پراهمیت دعوت می کنیم.

اکرم نادری، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، افزایش تقویت مبانی دینی و فرهنگی با تمسک به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی این جشنواره را امری مهم و گسترده در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد و افزود: با الگوبرداری از سیره خاندان پیامبر به ویژه امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت علیها السلام و همچنین با مطالعه این کتب ارزشمند و معرفی شده در مسابقه کتابخوانی رضوی، می توانیم به بهبود کیفیت زندگی و اعتلای جایگاه خانواده در جامعه و یادگیری مهارت های ارتباطی افراد کمک کنیم.

نادری عنوان کرد: این اداره کل بر مبنای احساس نیاز جامعه و همچنین توان و بضاعت خود، خدمات فرهنگی در این زمینه را برای عموم افراد بر اساس احساس مسئولیت و در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و آموزه های دینی فراهم کرده است.

وی گفت: اجرای بهتر این جشنواره در استان تهران به مشارکت مردمی و ورود همه نهادها، دستگاه ها و ... بستگی دارد.

گفتنی است در پایان این دیدار مقرر شد روابط عمومی اداره کل طی چند روز آینده نسبت به تهیه ۲۸ استند، ۷۰۰ نسخه لوح فشرده و بروشور معرفی منابع اقدام و اقلام تبلیغاتی را در اسرع وقت به بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل دهد.

همکاری کتابخانه‌های عمومی و اتحادیه انجمن دانش آموزی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

اکرم نادری، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین در دیدار با سعید ده نبی، روابط عمومی اتحادیه دانش آموزان تهران، با اشاره به نقش پررنگ سازمان دانش آموزی در هدایت قشر کودک و نوجوان برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ عنوان کتاب ویژه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و در قالب مسابقه مکتوب و آنلاین، از ابتدای خردادماه آغاز شده است و تا پایان تیرماه ۹۷ نیز ادامه دارد.

ده نبی، روابط عمومی اتحادیه دانش آموزان ضمن اعلام مشارکت و علاقمندی سازمان خود جهت حضور پرشور در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت:برای همه ما مایه افتخار است که در فعالیت‌های فرهنگی که در راستای شناساندن سیره و زندگی حضرت امام رضا(ع) طراحی شده است، مشارکت فعال داشته باشیم و همکاری در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نیز مصداق بارز این فعالیت فرهنگی ارزشمند است.

گفتنی است در پایان این دیدار مقرر شد روابط عمومی اداره کل کتابخانه ها طی هفته آینده نسبت به چاپ ۵۰۰ نسخه بروشور معرفی منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اقدام و جهت معرفی و اطلاع رسانی جشنواره در اختیار سازمان دانش آموزی قرار دهد.

مشارکت انجمن نابینایان ایران در هشتمین جشنواره کتابخوان رضوی

در راستای ترویج فرهنگ رضوی و کتابخوانی پروین بینشیان، کارشناس امور فرهنگی و زهرا سلطانی، کارشناس همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با علی اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای جلسه پروین بینشیان، کارشناس فرهنگی اداره کل به معرفی منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و گفت: برای برگزاری این جشنواره چند عنوان کتاب با موضوع امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) برای گروه‌های سنی مختلف انتخاب و معرفی شده است تا افراد بتوانند با توجه به رده سنی خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.

وی در ادامه به تشریح نحوه شرکت در این جشنواره پرداخت و گفت: فایل بریل کتابهای جشنواره در سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور بارگذاری شده و در صورت علاقه مندی این سازمان برای شرکت در مسابقه، لوح فشرده کتابها در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

در ادامه زهرا سلطانی، کارشناس همکاری های اداره کل در خصوص اقلام و منابع تبلیغاتی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توضیحاتی ارائه کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: