کد خبر: 35954
تاریخ انتشار: جمعه, 05 مرداد 1397 - 13:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 آموزش مهارت‌های زندگی از طریق قصه‌گویی کتابخانه ثقلین کوزه‌کنان آذربایجان‌شرقی

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی ثقلین کوزه کنان در شهرستان شبستر با برگزاری جلسه قصه گویی و آموزش مهارت های زندگی پذیرای جمعی از اعضای کودک این کتابخانه شد.
 آموزش مهارت‌های زندگی از طریق قصه‌گویی کتابخانه ثقلین کوزه‌کنان آذربایجان‌شرقی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، نشست قصه گویی و آموزش مهارتهای زندگی در کتابخانه عمومی ثقلین کوزه کنان با حضور جمعی از اعضای کودک این کتابخانه برگزار شد.

در این نشست کتاب «من نمیترسم: راهنمایی برای دور کردن ترس های کودکان و بالابردن اعتماد به نفس کودکان» نوشته مالی ویگانت و ترجمه برزو سریزدی برای کودکان قصه گویی شد. در این جلسه با بیان قصه هایی کوتاه، راه مواجه شدن با ترس و درمان آن توسط کتابدار کتابخانه به کودکان آموزش داده شد. از جمله موضوعات مورد بحث «ترس در شب» و «ترس از مرگ» و راه های مواجه شدن با آن بود. همچنین در این جلسه کودکان درباره ترس های خود صحبت کردند.

شریک شدن در تجارب فردی، همواره یکی از عوامل درمانی بسیار موثر گزارش شده است. قصه در وهله اول به کودک می گوید که تنها او نیست که این گونه مشکلات را تجربه کرده و چنین احساسی دارد، بلکه دیگران هم قبل از او چنین مشکلاتی داشته اند. فهم این نکته اغلب درد و ناراحتی را به طور معناداری کاهش داده و به فرد کمک می کند تا همانند دیگران برای یافتن راه حلی برای مشکل خود تلاش نماید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: