کد خبر: 36084
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 مرداد 1397 - 17:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست نقد کتاب «بی‌کتابی» در استان سمنان برگزار شد

منبع : لیزنا
در راستای ترویج فرهنگ مطالعه نشست نقد کتاب «بی‌کتابی» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد.
نشست نقد کتاب «بی‌کتابی» در استان سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، به همت کتابخانه مرکزی و حوزه هنری استان نشست نقدکتاب «بی کتابی» نوشته محمدرضا شرفی خبوشانی با حضورنورعلی غلامحسین نیا سماکوش مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نشست نقد کتاب «بی کتابی» با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان داشت: نشست‌های نقد ادبی گامی در جهت آگاهی از کاستی‌ها و نقاط ضعف کتاب است.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش با اشاره به این که نقد سازنده از یک اثر و نوشته باعث پویایی جریان کتاب‌خوانی و نویسندگی می‌شود، افزود: افزایش کمی و کیفی برنامه‌های نقد کتاب در سطح استان  و کتابخانه‌های عمومی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جاری است.

در ادامه منتقد کتاب با بیان اهمیت و جایگاه نقد برای نویسنده و مخاطب ابراز کرد : در کتاب «بی‌کتابی» جایگاه مخاطب، گنگ و مبهم به نظر می‌آید اما در مقابل، تسلط نویسنده در بهره‌گیری از آثار کهن و تاریخی از نقاط قوت کتاب محسوب می شود.

 عطیه شمس الدین استفاده از لغات و اصطلاحات تاریخی را از دیگر جذابیت های کتاب عنوان کرد.

شمس الدین  همچنین شیوه نویسنده، در معرفی شخصیت‌ها به صورت قطره‌چکانی را تحسین کرد و آن را یکی از عوامل جذابیت کتاب دانست.

در ادامه نویسنده و منتقد دیگر نیز، به بیان نظرات خود در باب کتاب «بی‌کتابی» پرداخت. حسینعلی جعفری  با بیان اهمیت مطالعه برای نویسندگان از شرفی خبوشان به دیل ارائه یک رمان در حوزه پژوهشگری تاریخی تقدیر کرد.

 وی استفاده از کهن الگوها و آمیختن تاریخ و اسطوره در این رمان را از نقاط قوت کتاب دانست و گفت: نثر داستان یکی از مولفه‌های موفقیت کتاب در زمینه جذب مخاطب است اما  شیفتگی بیش از حد نویسنده به این نوع خاص از نثر در بخش هایی از کتاب سبب ضعف شده است.

در ادامه  محمدرضا شرفی خبوشانی به معرفی کتاب خود پرداخت و صفحاتی از آن را برای حضّار خواند و هچنین به سوالات منتقدان و فرهنگ دوستان پاسخ داد.

در خاتمه با اهدای لوح تقدیر از شرفی خبوشانی نویسنده کتاب قدردانی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: