کد خبر: 37591
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 مهر 1397 - 14:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آسارا برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز
دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آسارا در سال ۹۷ در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آسارا برگزار شد

 به گزارش لیزنا، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آسارا در سال ۹۷، یکشنبه 29 مهر ۹۷ با حضور احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز؛ محمدباقر آسرایی، شهردار آسارا و دیگر اعضا، در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز برگزار شد.

در ابتدا حسین ذکریاپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، گزارشی از وضعیت کتابخانه ها، فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مصوبات جلسه پیشین انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ارائه کرد.

در ادامه،  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: توسعه و پیشرفت جامعه ما در گرو توسعه فرهنگ مطالعه است. مقام معظم رهبری نیز بر این نکته تأکید کرده اند که فرایند تکامل جامعه بشری با مطالعه کتاب تحقق پیدا می کند و وظیفه ما این است که امکانات و زیرساخت های لازم را در این زمینه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ترویج سنت كتابخواني در جامعه و وظیفه همه دستگاه هايي است كه در اين زمينه مسئولند، افزود: حفظ ارزش های انقلاب، تنها از طریق همکاری و همیاری تمام مسئولین و اجتناب از موازی کاری، محقق می شود.

هراتی ضمن تشکر از شهردار آسارا به خاطر پرداخت به موقع سهم نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه های عمومی، گفت: جاده چالوس از نظر جاذبه های گردشگری بسیار غنی است ولی از نظر زیرساخت ها و فضاهای کتابخانه ای جز مناطق کم برخوردار استان محسوب می شود که نیازمند توجه ویژه مسئولین است. در حال حاضر اداره کل کتابخانه های عمومی با پیگیری های لازم، درصدد راه اندازی وتجهیز دوکتابخانه شهید عباسپور و کتابخانه روستای نسا است.

در ادامه این نشست مصوبات جلسه قبل انجمن، توسط حاضرین بحث و بررسی شد و بر همکاری ادارات راه وشهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان جهت اختصاص زمین مناسب برای احداث کتابخانه عمومی توسط شهرداری آسارا تاکید شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: