کد خبر: 38000
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 دی 1397 - 10:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
همزمان با هفته اول دی ماه، ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.
برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته اول دی ماه و به همت کتابداران استان مرکزی، برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه

به همت حوری صاحب، کتابدار کتابخانه شهید هاشمی نژاد، نشست کتاب‌خوان کودکان در شهر ساوه برگزار شد.

در این نشست «بهترین پدربزرگ دنیا» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، توسط بهار یحیوی آذر؛ «پی پر چیزهایی درباره بازیافت یاد می‌گیرد» نوشته حسین فتاحی، توسط محمدمهدی یحیوی آذر؛ «خوب و بد» نوشته داود غفارزادگان، توسط نرگس میرزکی؛ «خاله عروسک من» نوشته شهرام شفیعی، توسط ترنم سربندی فراهانی معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

بازدید دانش آموزان شهر شازند از کتابخانه شهید سیاوش امیری

دانش آموزان پایه پنجم و ششم مدرسه شهید کریمی شهر شازند از کتابخانه عمومی سردار شهید سیاوش امیری بازدید کردند.

در این بازدید زهرا رجبی، کتابدار کتابخانه شهید امیری شرایط عضویت در کتابخانه و طریقه استفاده از منابع و بخش‌های مختلف کتابخانه را توضیح داد و پیرامون اهمیت مطالعه و کتابخوانی نکاتی را بیان کرد.

 

برنامه قصه گویی در کتابخانه اشراق شهر دلیجان

با حضور دانش آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه ریحانه، برنامه قصه گویی در بخش کودک کتابخانه عمومی اشراق شهر دلیجان برگزار شد.

در این برنامه ابتدا قصه «ابر کوچولو» برگرفته از کتاب «ابر» نوشته جمشید سپاهی برای کودکان خوانده شد. همچنین داستان «قوی ترین حیوان جنگل» از کتاب «قصه گویی» نوشته زهره پریرخ به گویش راجی دلیجانی قصه گویی شد و بسیار مورد توجه اعضا قرار گرفت.

 

جمع خوانی کتاب «فرنگیس» در کتابخانه سلمان ساوجی ساوه

با حضور دانش آموزان مدرسه آفرینش شهر ساوه، برنامه معرفی و جمع خوانی کتاب «فرنگیس» در کتابخانه عمومی سلمان ساوجی برگزار شد.

همچنین دانش آموزان با قوانین و مقررات کتابخانه آشنا شدند و شیوه عضویت در کتابخانه و امانت کتاب توسط سعیده سادات مداحی، کتابدار کتابخانه سلمان ساوجی به دانش آموزان آموزش داده شد.

 

نشست حافظ خوانی در کتابخانه حضرت زینب(س) روستای خسروبیگ

با حضور دختران نوجوان روستای خسروبیگ شهرستان کمیجان، نشست حافظ خوانی در کتابخانه عمومی حضرت زینب(س) برگزار شد.

 

نقد کتاب «بامداد خمار» در کتابخانه فاضلین نراقی شهر نراق

با همکاری انجمن ادبی طاقدیس شهر نراق و با حضور اعضای جوان کتابخانه، کتاب «بامداد خمار» نوشته فتانه حاج سید جوادی در کتابخانه عمومی فاضلین نراقی نقد و بررسی شد. در این جلسه فاطمه حسینی، مسئول انجمن ادبی طاقدیس به نقد کتاب پرداخت و در ادامه داستان این کتاب توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

 

معرفی کتاب «عصر طلایی دایناسورها» در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور دانش آموزان دبستان پسرانه شهید جعفری شهر ساوه، کتاب «عصر طلایی دایناسورها» در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) معرفی و جمع خوانی شد.

در این بازدید علی چمرلو، مسئول کتابخانه ولیعصر(عج) مطالبی را در خصوص خدمات کتابخانه و نحوه عضویت ارائه کرد و در ادامه کتاب «عصر طلایی دایناسورها» نوشته عرفان خسروی را به دانش آموزان معرفی کرد.

 

بازدید دانش آموزان از کتابخانه آیت الله اراکی شهر اراک

دانش‌آموزان دبستان دخترانه المهدی(عج) شهر اراک ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه عمومی آیت الله اراکی، در برنامه قصه گویی از داستان های شاهنامه و حافظ خوانی شرکت کردند.

 

شاهنامه خوانی در کتابخانه شهید هاشمی شهر خنجین

با حضور دانش آموزان مدرسه شکوفه های انقلاب شهر خنجین، ویژه برنامه شاهنامه خوانی و حافظ خوانی در کتابخانه عمومی شهید اسدالله هاشمی برگزار شد.

 

برنامه قصه گویی در کتابخانه عباس اقبال آشتیانی

با حضور کودکان شهر آشتیان، برنامه قصه گویی و جمع خوانی کتاب در بخش کودک کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی برگزار شد.

 

بازدید مسئولان کتابخانه زندان شهرستان ساوه از کتابخانه سلمان ساوجی

با هدف آشنایی با خدمات و قوانین کتابخانه ها، مسئولان کتابخانه مشارکتی زندان شهرستان ساوه از کتابخانه عمومی سلمان ساوجی بازدید کردند.

در این بازدید توضیحاتی در زمینه خدمات کتابخانه از جمله نحوه امانت کتاب، شرایط عضویت و سایر خدمات کتابخانه توسط زهره طالب حقیقی، مسئول کتابخانه سلمان ساوجی ارائه شد.

 

قصه گویی برای کودکان در مهد کودک مهتاب شهر نراق

به همت اکرم مهرادفر، کتابدار کتابخانه عمومی فاضلین نراقی، برنامه قصه گویی برای کودکان در مهد کودک مهتاب شهر نراق برگزار شد. در این برنامه کتاب «خوش آمدی آدم برفی» و «جوجه جغله و شش قصه دیگر» برای کودکان قصه گویی شد.

 

برنامه قصه گویی در کتابخانه فخرالدین عراقی کمیجان

با حضور دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهدای عیسی آباد، برنامه قصه گویی در کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی شهر کمیجان برگزار شد.

 

مسابقه نقاشی در کتابخانه ملاصدرای شهر شهباز

با حضور دانش آموزان مدرسه شیخ مفید شهر شهباز، مسابقه نقاشی در کتابخانه عمومی ملاصدرا برگزار شد و در پایان از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد.

 

قصه گویی برای کودکان در کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه

به همت شقایق ایزدی، کتابدار کتابخانه شهید هاشمی نژاد، برنامه قصه گویی با حضور کودکان شهر ساوه برگزار و کتاب «کی از همه قوی تره» جمع خوانی شد.

 

مسابقه نقاشی و قصه گویی در کتابخانه آیت الله اراکی

جمعی از دانش آموزان دختر شهر اراک در کتابخانه عمومی آیت الله اراکی فرهنگسرای آیینه حضور یافتند و در برنامه قصه گویی و مسابقه نقاشی شرکت کردند.

 

کارگاه خوشنویسی در کتابخانه ولیعصر(عج) شهر ساوه

با حضور جمعی از دانش آموزان شهر ساوه، کارگاه آموزش خوشنویسی در کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) شهر ساوه برگزار شد.

 

مسابقه نقاشی در بخش کودک کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه

با حضور دانش آموزان مدرسه محراب شهر ساوه، مسابقه نقاشی در بخش کودک کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

 

برنامه حافظ خوانی در کتابخانه شهید هاشمی خنجین

با حضور دانش آموزان شهر خنجین شهرستان فراهان، برنامه حافظ خوانی در کتابخانه عمومی سردار شهید اسدالله هاشمی برگزار شد و کودکان به قرائت اشعار حافظ پرداختند.

  

اهدای کتاب‌های کمک آموزشی به کتابخانه شهدای بازنه

با پیگیری‌های رضا مهری، مسئول کتابخانه عمومی شهدای بازنه شهر شهباز، ۱۵۰ عنوان کتاب کمک آموزشی به ارزش ۳۵ میلیون ریال از طرف انتشارات مهر و ماه به این کتابخانه اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: