کد خبر: 38433
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 بهمن 1397 - 12:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آیین رونمایی از کتاب «قبله نما» در اراک استان مرکزی برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
نشست بررسی و رونمایی کتاب «قبله نما» نوشته محمود قاسمی با حضور نویسنده اثر در شهر اراک برگزار شد.
آیین رونمایی از کتاب «قبله نما» در اراک استان مرکزی برگزار شد

به گزارش لیزنا، به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه نشست بررسی و رونمایی کتاب «قبله نما» نوشته محمود قاسمی با حضور نویسنده اثر، جمعی از شاعران، ذاکران اهل بیت(ع) و دوست داران کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

علی احدی، شاعر اراکی در ابتدای این جلسه پیرامون تاریخچه و اهمیت شعر آیینی نکاتی را بیان کرد و گفت: از امام صادق(ع) روایت شده است که هر کس درباره ما اهل بیت شعری بسراید، خداوند خانه ای برایش در بهشت می سازد.

احدی افزود: ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) با استفاده از اشعار فاخر و پرمحتوایی که توسط شاعران آیینی سروده می شود، می توانند بر بصیرت و معرفت مخاطبین  بیفزایند.

وی ادامه داد: از ویژگی های شعر هیئت زبان خاص پسند و عام فهم است به نحوی که مورد پسند ادیبان و شاعران واقع شده و برای مخاطب عام نیز قابل فهم باشد.

احدی گفت: زبان اشعار کتاب «قبله نما» ساده و صمیمی است و از آنجایی که نویسنده خود ذاکر اهل بیت(ع) نیز هست، اشعار کتاب از خوش لهجگی برخوردار است. اشعار کتاب در قالب‌های مختلف از جمله غزل، قصیده، مثنوی و ... سروده شده و علاوه بر تنوع قالب، تنوع موضوعی نیز مشاهده می شود.

محمودقاسمی نویسنده و شاعر جوان اراکی نیز در این نشست تصریح کرد: بیش از ۱۷ سال است که در عرصه فرهنگی و مذهبی فعالیت دارم و به‌ این واسطه در استان بیشتر مرا را به عنوان مداح و فعال در این حوزه می شناسند تا یک نویسنده و شاعر.

وی با اشاره به فعالیت خود در حوزه روانشناسی گفت: چهار سال است به طور جدی وارد بحث روانشناسی شده‌ام و در این مدت نیز سه اثر در حوزه روانشناسی و مشاوره خانواده با عناوین «ازدواج و طلاق»، «زوج درمان‌گری اسلامی» و ترجمه کتاب «اوتیسم» را به رشته تحریر درآورده و به چاپ رسانده‌ام.

قاسمی با تاکید بر اینکه از سال ۹۰ به طور جدی وارد عرصه نویسندگی شده است، ادامه داد: در حوزه شهدا نیز کتابی را با عنوان «فرهنگ شهید و شهادت از دیدگاه مقام معظم رهبری» نیز منتشر کرده‌ام و تلاش دارم تا در عرصه نویسندگی نیز فعالیتم را ادامه دهم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاش به نقطه‌ای برسیم که در حوزه فرهنگ کتاب‌خوانی، شاهد این باشیم که کتاب در سبد خرید خانوارهای ایرانی قرار بگیرد و سرانه مطالعه در کشور روز به روز رشد پیدا کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: