کد خبر: 38441
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 بهمن 1397 - 12:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 نشست صمیمی اهالی روستا در استان بوشهر با  هوشنگ مرادی کرمانی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر
 نشست صمیمی با هوشنگ مرادی کرمانی در کتابخانه امام جواد(ع) چهارروستایی با استقبال پرشور اهالی روستا و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
 نشست صمیمی اهالی روستا در استان بوشهر با  هوشنگ مرادی کرمانی

به گزارش لیزنا، نشست صمیمی با هوشنگ مرادی کرمانی در کتابخانه امام جواد(ع) چهارروستایی با استقبال پرشور اهالی روستا و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی ۲۹ دی ماه در کتابخانه عمومی امام جواد(ع) برگزار شد.

هوشنگ مرادی کرمانی در این نشست ضمن صحبت درباره کتاب ها و نوشته های خود، به بیان شیوه انتخاب عناوین کتاب ها، شخصیت پردازی، زاویه دید نویسنده و ویژگی های آثار خود پرداخت.

خالق «قصه های مجید» درباره تاثیر کتابخانه بر فضای فرهنگی جامعه گفت: کتابخانه عمومی در اکثر روستاها توانسته است در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی ایفا کند، که کتابخانه عمومی امام جواد(ع) چهارروستایی با انجام فعالیت های مستمر و موثر خود نمونه بارزی است.

وی در ادامه  به بررسی عوامل انگیزشی در ایجاد عادت به مطالعه در افراد پرداخت و به سوالات حاضران دراین خصوص پاسخ داد.

در پایان این مراسم جشن امضای آثار هوشنگ مرادی کرمانی با حضور علاقه مندان برگزار شد.

گفتنی است، هوشنگ مرادی کرمانی در سال ۱۳۲۳ در روستای سیوچ از توابع بخش شهداد کرمان متولد شد و تا کلاس پنجم ابتدایی در آن روستا درس خواند. سپس به کرمان رفت و دوره دبیرستان را در یکی از دبیرستان‌های شهرستان کرمان گذراند و سپس وارد دانشگاه شد. وی فعالیت های هنری خود را از سال ۱٣٤٠ با رادیو کرمان آغاز کرد و  این فعالیت را در تهران ادامه داد. نویسندگی را از سال ۱۳۴۷ با مجله خوشه آغاز کرد، سپس قصه های مجید را برای برنامه «خانواده» رادیو ایران نوشت. این قصه ها، جایزه مخصوص «کتاب برگزیده سال ۱۳۶۴» را نصیب وی ساخت.

از آثار مرادی کرمانی می توان به «قصه های مجید»، «بچه های قالیباف خانه»، «نخل»، «چکمه»، «داستان آن خمره»، «مشت بر پوست»، «تنور و داستان های دیگر»، «کوزه» و «مهمان مامان» اشاره کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: