کد خبر: 39431
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 ارديبهشت 1398 - 12:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مسئول کتابخانه سیار اعزامی به مناطق سیل‌زده

لذت‌بخش‌ترین اتفاق سفر شنیدن صدای خنده کودکان است

منبع : روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز
مسئول کتابخانه سیار اعزامی به مناطق سیل‌زده اظهار داشت: وقتی با اهدای هدیه‌ای کوچک و یا برنامه‌ای شاد، صدای خنده کودکان در فضا می پیچد، از اینکه سهمی کوچک در اهدای شادی و لبخند به کودکان دارم، خداوند را شکر می‌کنم.
لذت‌بخش‌ترین اتفاق سفر شنیدن صدای خنده کودکان است

به گزارش لیزنا، حسن تک‌زارع، مسئول کتابخانه سیار اعزامی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به مناطق سیل‌زده، با اشاره به فراز و نشیب‌های موجود در مسیر خدمت‌رسانی به مردم این مناطق، اظهار داشت: کتابخانه سیار فروغ دانایی با همراهی کتابداران، چند روزی است در روستاهای خوزستان حضور دارد و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی تلاش کرده، شادی و نشاط را به کودکان این مناطق هدیه دهد.

تک‌زارع ادامه داد: بر اساس آنچه شاهد بودیم، حضور فعالان فرهنگی و کار با کودک، در ایجاد امنیت روانی و روحیه نشاط و امید در کودکان بسیار موثر بوده است؛ چراکه والدین بیشتر درگیر دغدغه‌هایی همچون اوضاع زندگی و خانه و محصولات خویش بوده و در کنار نیروهای امدادی تلاش دارند وضعیت زندگی خود را به روال عادی بازگردانند و در این میان، کودکان بیشتر اوقات، ناراحتی و غصه‌هایشان را در تنهایی و رویاهای کودکی خود مرور می‌کنند. حضور نیروهای فرهنگی فرصتی را ایجاد کرده تا این کودکان بتوانند در کنار خاطرات تلخ سیل، خاطراتی شیرین نیز در ذهن خود ثبت کرده و با امید بیشتری این روزها را سپری کنند.

مسئول کتابخانه سیار اظهار داشت: من خود پدر هستم و به خوبی حس و حال پدران را در این اوضاع درک می‌کنم. وقتی با اهدای هدیه‌ای کوچک و یا برنامه‌ای شاد، صدای خنده و نشاط کودکان در فضا می‌پیچد، از صمیم قلب خوشحال می‌شوم و خداوند را شاکرم که این توفیق را به من داد تا من هم سهمی هر چند کوچک در اهدای این شادی و لبخند داشته باشم.

وی با بیان برخی اتفاقات سفر تصریح کرد: با همه مشکلاتی که این روزها به دلیل شرایط نامساعد این مناطق با آن رو به رو بوده‌ایم، صبوری، مهمان‌پذیری و مهربانی هم‌وطنان آسیب دیده سیل در استان خوزستان قابل تحسین و موجب دلگرمی ما بود.

تک‌زارع همچنین با اشاره به فعالیت‌های کتابخانه سیار فروغ دانایی، اظهار داشت: با همکاری کتابداران حاضر در این مناطق برنامه‌های فرهنگی متنوعی همچون اجرای سرود به زبان فارسی و عربی، نقاشی، رنگ‌آمیزی، پانتومیم، قصه‌گویی، شعرخوانی و بسیاری برنامه‌های دیگر در کمپ فاطمه الزهرا(س) برای اهالی روستای ملاثانی، دراویزه، الهایی و عناقچه و در کمپ فروغ علم برای اهالی روستای شیبان و همچنین برنامه جداگانه‌ای نیز برای اهالی روستای آب گرفته البهایه اجرا کردیم که با استقبال پرشور کودکان و والدین‌شان همراه بود.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از زحمات تمامی نیروهای حاضر در این مناطق، از عموم مردم جهت پیوستن به پویش «بهار مهربانی» دعوت کرد و گفت: حضور فعال و پرانرژی کتابداران در این مناطق مستلزم پشتیبانی مردمی است، تا بتوانیم با دست پر در کنار کودکان حاضر شده و شادی را بین آن ها تقسیم کنیم.

گفتنی است، کتابخانه سیار فروغ دانایی با همراهی حسن تک زارع و غلامرضا نیکدل، از همکاران شاغل در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در همراهی با کاروان بهار مهربانی اعزامی از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ارائه خدمات فرهنگی و انتقال هدایا و اقلام فرهنگی به مناطق سیل زده استان خوزستان می‌پردازد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: