کد خبر: 39445
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 ارديبهشت 1398 - 14:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور فعال کاروان بهار مهربانی خراسان رضوی در مناطق سیل‌زده گلستان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
کاروان ارسالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در قالب پویش بهار مهربانی با دو کتابخانه سیار و جمعی از کتابداران استان در مناطق سیل زده استان گلستان به ارائه خدمات فرهنگی مشغول است.
حضور فعال کاروان بهار مهربانی خراسان رضوی در مناطق سیل‌زده گلستان

به گزارش لیزنا، کاروان اعزامی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در قالب پویش بهار مهربانی با دو کتابخانه سیار و جمعی از کتابداران استان در مناطق سیل‌زده استان گلستان به ارائه خدمات فرهنگی مشغول است.

جواد جنگلی، مسئول کاروان اعزامی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: هدایای جمع‌آوری شده از کارکنان کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در قالب اهدای یک یا چند روز از حقوق خود، کمک‌های نقدی خیرین و نیک‌اندیشان استان و اعضای کتابخانه‌های عمومی در قالب ۹ هزار بسته فرهنگی به وسیله دو کتابخانه سیار سردار شهید ابوالفضل روشنک شهرستان مشهد و کتابخانه سیار نور رحمت شهرستان تایباد از مشهد مقدس به استان گلستان ارسال شد.

جنگلی ادامه داد: این کاروان با ورود به مناطق سیل‌زده با همراهی و هماهنگی مسئولان استان و شهرستان اعم از فرماندار و اعضای شورای شهر و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان اقدام به پخش هدایا و برگزاری برنامه‌های فرهنگی کرده است.

وی ادامه داد: حضور در کمپ‌های اسکان سیل‌زدگان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی با استقبال کودکان و نوجوانان وحتی بزرگسالان همراه بوده است.

بهاره قاسمی، مسئول گروه کاروان جهادی کتابداران خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: در حال حاضر با حضور چهار نفر از کتابداران استان، در مدارس شهرستان آق قلا مشغول ارائه خدمات فرهنگی و اجرای برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی و معرفی کتاب و دیگر برنامه‌های شاد از جمله بازی‌هایی بومی محلی منطقه با شرکت کودکان هستیم.

وی ادامه داد: اجرای برنامه قصه‌گویی و اهدای هدایا به دانش آموزان مدرسه شهید یولمه از برنامه‌های آینده این گروه جهادی خواهد بود.

وی از حضور هفت روزه کاروان استان خراسان رضوی در مناطق سیل‌زده استان گلستان خبر داد و یادآور شد: با تمام مشکلاتی که در مناطق سیل‌زده وجود دارد، شادی و شعف کودکان در جریان برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و دریافت هدایایی مانند کتاب و اسباب‌بازی واقعاً لذتبخش است.

نعمت دیلم، معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و کمک مردم از سراسر کشور گفت: این همراهی و حس نوع دوستی که در سراسر کشور به وجود آمد باعث آرامش و تسلای خاطر حادثه‌دیدگان سیل بود.

دیلم ادامه داد: تاکنون ادرات کل کتابخانه‌های عمومی استان مازنداران و خراسان رضوی اقدام به ارسال کاروان کمک‌های فرهنگی کرده و در این مناطق به ارائه خدمات فرهنگی مشغول شدند.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با کاروان ارسالی شامل دو کتابخانه سیار و بسته‌های کمکی متنوع اعم از اقلام فرهنگی و خوراکی و بهداشتی و حضور و استقرار در کمپ‌های اسکان، تأثیر ویژه‌ای در ایجاد روحیه، نشاط و انگیزه در بین کودکان داشته است.

دیلم از تشکر ویژه فرماندار آق قلا و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان از همدردی و استقرار کاروان کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در استان گلستان و شهرهای آق قلا و گمیشان خبر داد و گفت: منازل و خانه های اکثر ساکنین در کمپ‌ها تخریب شده و خسارت‌های زیادی به آن‌ها رسیده است و کودکان نیز از خانه و کاشانه و محیط زندگی آواره شده اند. با این حال حضور این کاروان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و لبخندی که از این طریق بر روی لبان کودکان از دریافت کتاب و اسباب‌بازی می‌نشیند، ارزشمند و غیرقابل وصف است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: