کد خبر: 39450
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 ارديبهشت 1398 - 15:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای برنامه‌های فرهنگی و توزیع کمک‌های مردمی در لرستان

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
کاظم رستمی، دبیر اجرایی مدرسه جهادی خواندن با ارائه گزارشی از روند امدادرسانی فرهنگی نهاد در مناطق سیل‌زده استان لرستان، از اجرای برنامه‌های فرهنگی و توزیع کمک‌های مردمی در قالب پویش «بهار مهربانی» در پل‌دختر و ادامه این روند در معمولان و افرینه خبر داد.
اجرای برنامه‌های فرهنگی و توزیع کمک‌های مردمی در لرستان

به گزارش لیزنا، آغاز سال جدید که با وقوع سیل در برخی استان‌های شمالی و غربی کشور همراه بود منجر به تحمیل خسارات سنگینی به برخی هموطنان‌مان شد. اما در مدت کوتاهی پس از این اتفاق، دستگاه‌های مختلف به کمک نیروهای مردمی اقدامات امدادی خود را برای کمک‌رسانی و همچنین تأمین نیازهای اولیه حادثه دیدگان سیل آغاز کردند که تاکنون نیز ادامه داشته است.

در این میان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با توجه به ضرورت تأمین نیازهای روحی و روانی هموطنان سیل‌زده و به خصوص برای کودکان و نوجوانان، به حوزه خدمت‌رسانی در مناطق سیل ورود کرد تا در کنار اقدامات صورت گرفته برای تأمین نیازهای اولیه سیل‌زدگان، به امدادرسانی فرهنگی در استان‌های مختلف سیل‌زده بپردازد.

کاظم رستمی، دبیر اجرایی مدرسه جهادی خواندن درباره حضور نهاد در مناطق سیل‌زده استان لرستان گفت: از حدود ده روز گذشته و پس از بازدید اولیه از مناطق سیل‌زده استان لرستان که با همراهی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد انجام شد، مناطق سیل‌زده دارای اولویت برای امدادرسانی فرهنگی بر اساس برنامه‌های نهاد و اجرای طرح «بهار مهربانی» مشخص شد.

وی افزود: در ادامه تیمی از کتابداران و نیروهای پشتیبان تشکیل شد که با پیوستن به نیروهای مستقر در استان لرستان، به کار امدادرسانی فرهنگی در مناطق مشخص شده در استان لرستان پرداختند و برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله قصه‌گویی، نقاشی، مسابقات کتابخوانی و همچنین توزیع کمک‌های مردمی در پویش «بهار مهربانی» را آغاز کردند.

رستمی درباره چگونگی و مکان اجرای این امدادرسانی‌ای فرهنگی توضیح داد: بسیاری از کودکان و مردم این مناطق که از سیل آسیب دیده‌اند، از خانواده‌هایی هستند که تا کنون هیچ نیاز مالی نداشتند و برخی نیز از افراد متول در این مناطق بودند، اما پس از وقوع سیل به یکباره خانه و تمام دارایی‌های خود را از دست دادند و در حال حاضر در کمپ‌های مشخص‌شده و در چادر زندگی می‌کنند.

دبیر اجرایی مدرسه جهادی خواندن درباره چگونگی خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان این مناطق عنوان کرد: بر این اساس نیروهای اعزام شده به منطقه پل‌دختر از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر روز با تقسیم به دو تیم، در کمپ‌ها و مدارس این مناطق حاضر می‌شوند و در قالب هدیه یا جایزه مسابقات کتابخوانی، اقدام به توزیع بسته‌های کمک‌های مردمی شامل کتاب، اسباب‌بازی و اقلام فرهنگی می‌کنند.

وی افزود: در قسمت پشتی کتابخانه عمومی پل‌دختر، پارکی به نام پارک شهرداری وجود دارد که عصر هر روز میزبان جمع عظیمی از مردم سیل‌زده است؛ این پارک توسط نیروهای امدادی پل‌دختر غرفه‌بندی شده و خدمات مختلفی را به مردم این مناطق ارائه می‌کند. ما نیز در نهاد با هماهنگی با نیروهای امدادی، سه غرفه را برای امدادرسانی فرهنگی در اختیار گرفته‌ایم و علاوه بر اجرای برنامه‌هایی چون قصه‌گویی، نقاشی، مسابقات کتابخوانی و توزیع کمک‌های مردمی، هر شب برای کودکان و نوجوان برنامه پخش فیلم داریم که با استقبال گسترده‌ای روبه رو شده است.

کاظم رستمی با اشاره به برنامه‌های پیش روی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مناطق گفت: خوشبختانه هدایا و کمک‌های فرهنگی مردم از استان‌های مختلف در حال دریافت و بسته‌بندی است و فردا صبح نیز با اعزام کاروانی به سمت منطقه معمولان و افرینه در استان لرستان حرکت خواهیم کرد و خدمات فرهنگی را به روستاهای موجود در مسیر نیز ارائه خواهیم داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: