کد خبر: 39452
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 ارديبهشت 1398 - 15:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه سیار شهید جمالی فارس در لرستان

کتابخانه سیار شهید جمالی فارس با کوله‌باری از هدایا و برنامه‌های فرهنگی به دیدار کودکان مناطق سیل‌زده لرستان رفت.
کتابخانه سیار شهید جمالی فارس در لرستان

به گزارش لیزنا، کتابخانه سیار شهید جمالی اقلید روز پنج شنبه ۲۹ فروردین ماه با اولین مجموعه کمک‌های اهدایی کتابخانه‌های عمومی فارس، راهی مناطق سیل‌زده استان لرستان شد تا علاوه بر توزیع هدایای فرهنگی، چراغ کتابخوانی را در شهر پل دختر روشن کند.

عباس جعفری، کتابدار کتابخانه سیار شهید جمالی اقلید در گفت وگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، با بیان اینکه کاروان «بهار مهربانی» فارس، در حال حاضر برای سومین روز متوالی در شهر پل دختر مستقر شده است، عنوان کرد: در سه روز گذشته هدایای فرهنگی استان فارس بین کودکان توزیع شد و ما با حضور در دو مدرسه شهر پلدختر و دو کلاس درس در کمپ استقرار سیل‌زدگان این شهر، به اجرای قصه‌گویی، مسابقه نقاشی و نمایش فیلم پرداختیم.

این کتابدار با اشاره به اینکه مقصد بعدی کاروان بهار مهربانی، روستای محمودان است، اضافه کرد: روستای محمودان از توابع شهر پلدختر نیز در جریان سیل خسارت بسیاری دیده است و برنامه‌ریزی بر آن است که ما پس از برگزاری چندین برنامه فرهنگی دیگر در پل دختر، برای توزیع هدایا و پر کردن اوقات فراغت کودکان روستای محمودان با کتاب و کتابخوانی به این روستا برویم.

جعفری در ادامه با بیان اینکه کتابخانه سیار اقلید آمادگی دارد که تا زمان مورد نیاز در مناطق سیل‌زده خدمات فرهنگی ارائه کند، گفت: هیچ چیز لذت بخش‌تر از دیدن شادی و نشاط  کودکان در این شرایط بحرانی نیست. استقبال کودکان از برنامه‌های کتابخوانی و شادی آن‌ها با دریافت هدایا، ما کتابداران را ترغیب می‌کند که تا آخرین لحظه جبران ویرانی‌ها و بهبود شرایط در کنار این کودکان باشیم.

وی اضافه کرد: کتاب و قصه در این شرایط به کودکان کمک می‌کند تا خاطرات تلخ و صدمه‌های روحی سیل و ویرانی آن را تحمل کنند و این حادثه را راحت‌تر بپذیرند؛ همچنین به کودکان آرامش و شادی می‌بخشد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی سیار شهید جمالی شهرستان اقلید با همراهی عباس جعفری و سیدحسین افضلی، کتابداران شهرستان اقلید در قالب پویش بهار مهربانی به استان لرستان اعزام شد تا علاوه بر انتقال اولین مجموعه هدایای کتابخانه‌های عمومی استان فارس، به ارائه خدمات کتابخوانی در مناطق سیل‌زده بپردازد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: