کد خبر: 39598
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398 - 13:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار در سال جاری با محوریت برگزاری باشکوه‌ نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار برگزار شد

 به گزارش لیزنا، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار در سال جاری با محوریت برگزاری باشکوه‌ نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با حضور علی همتی، معاون فرماندار شهرستان گرمسار؛ حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
علی همتی، معاون فرماندار گرمسار در این نشست ضمن بیان اینکه کتاب از جایگاه بالایی برخوردار است و نقش بسزایی در پیشرفت جامعه دارد، اظهار داشت: مطالعه موجب آرامش افراد می‌شود.
 
وی با اشاره به اهمیت زندگی و سیره علوی گفت: برگزاری نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ علوی در جامعه است.
 
معاون فرماندار شهرستان گرمسار از همه دستگاه‌های دولتی و مؤسسات تحت نظر فرمانداری خواست در برگزاری این جشنواره مشارکت کنند.
در ادامه حسن نورمحمدی‌، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار نیز ضمن بیان اینکه از نیمه اول فروردین‌ماه با ابلاغ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پویش بهار مهربانی در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار برگزار شد، اظهار داشت: شاد شدن کودکان مناطق آسیب‌دیده در سیل با اهدای اسباب‌بازی، لوازم التحریر و کتاب از مهم‌ترین اهداف این پویش است.
وی با اشاره به کمک های مردمی در پویش بهار مهربانی، اظهار داشت: کتابداران شهرستان گرمسار یک روز حقوق خود را برای کمک به هم‌وطنان اهدا کردند.
 
نورمحمدی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی موجب ترویج فرهنگ مطالعه و سیره ائمه اطهار (ع) می‌شود، افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی، مهم‌ترین فعالیت فرهنگی کتابخانه‌ها است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار با اشاره به این مطلب که ۱۲ عنوان کتاب در خصوص زندگی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، احمد ابن موسی (ع) و همچنین عناوینی درباره به ابن الرضا حضرت جوادالائمه (ع) به عنوان منابع جشنواره معرفی‌شده است، افزود: علاقه‌مندان در تمام رده‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان می‌توانند در بخش‌های متعدد جشنواره شامل تهیه ویدئوی معرفی کتاب، خلاصه‌نویسی، پاسخ به سؤالات کتبی و الکترونیکی در این جشنواره مشارکت کنند.
در خاتمه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار در زمینه برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه‌ نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در این شهرستان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: