کد خبر: 39623
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 ارديبهشت 1398 - 10:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان
کتابداران هرمزگانی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اقدام کردند.
برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد

به گزارش لیزنا، همزمان با سومین هفته از اردیبهشت ماه، به همت کتابداران هرمزگانی برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

اردوی فرهنگی ویژه اعضای فعال کتابخانه عمومی شهید مطهری (ره)

طوبی ترابی پور، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری (ره) شهر بندرعباس گفت: اردوی فرهنگی ویژه اعضای فعال کتابخانه شهید مطهری (ره) بندرعباس، با مشارکت اداره پسماند شهرداری بندرعباس و دانش آموزان دبستان دخترانه میثم اجرا شد. در این اردو، اعضای کودک ضمن شرکت در اولین جشنواره تئاتر دانش آموزی، جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از کتابخانه فردوسی بندرعباس بازدید کرده و با این کتابخانه و کتابداران آن آشنا شدند.

وی افزود: هدف اصلی اجرای این برنامه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همراه ایجاد روحیه تعاون، شادی و نشاط بین اعضاب کودک و نوجوان بود.

نشست جمع خوانی کتاب «شهر خدا» در کتابخانه عمومی شهید مطهری (ره) بندرعباس برگزار شد

به همت زیبا بنایی، کتابدار کتابخانه عمومی شهید مطهری (ره) بندرعباس، نشست جمع‌خوانی کتاب «شهر خدا» اثر «علیرضا پناهیان» با حضور اعضای فعال در این کتابخانه برگزار شد.

اجرای طرح «پنجشنبه های خلاق» در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان

به همت محمود متوکل، مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص)، طرح «پنجشنبه‌های خلاق» با حضور اعضای کودک در این کتابخانه برگزار شد.

مسئول این کتابخانه بیان کرد: طرح «پنجشنبه‌های خلاق» طرحی است که با محوریت کتابخوانی پنجشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود و طی آن اعضای کودک به ساخت خلاقانه اشیا می پردازند.

طرح «پنج شنبه های خلاق» در کتابخانه عمومی شهدای خلیج فارس ابوموسی

فائزه باغیانی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای خلیج فارس از ساخت «کاردستی گل سنبل» در قالب طرح «پنج شنبه های خلاق» در این کتابخانه خبر داد.

باغیانی بیان کرد: اجرای طرح «پنج شنبه های خلاق» در کتابخانه باعث جذب هر چه بیشتر اعضا و حضور مشتاقانه کودکان در کتابخانه شده است.

تهیه روزنامه دیواری با موضوع «بزرگداشت شهید مطهری و روز معلم» در کتابخانه عمومی شهدای خلیج فارس ابوموسی

فائزه باغیانی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای خلیج فارس ابوموسی از تهیه روزنامه دیواری با موضوع «بزرگداشت شهید مطهری و روز معلم» در این کتابخانه خبرداد.

معرفی منابع جشنواره رضوی در مدرسه ابتدایی دخترانه فاطمیه شهر قشم

فرزانه خدابخشی، مسئول کتابخانه عمومی اندیشه شهر قشم از معرفی کتاب «درختی که بال درآورد» و برپایی نشست کتابخوان با محوریت منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در مدرسه ابتدایی دخترانه فاطمیه شهر قشم خبر داد.

خدابخشی بیان کرد: از آنجا که مدارس ابتدایی شهر قشم اواسط اردیبهشت ماه تعطیل می شود، کتابداران کتابخانه اندیشه قبل از شروع تعططیلات در مدارس حضور پیدا می کنند و از اندک زمان باقی مانده جهت معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی، نحوه شرکت و همچنین آشنایی بیشتر دانش آموزان با منابع معرفی شده در جشنوراه استفاده می کنند.

نشست قصه گویی در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره)

ولی صفائی پور، مسئول کتابخانه امام خمینی (ره)  بیان کرد: عادت دادن به مطالعه باید به کمک قصه گویی درسنین کودکی شروع شود. چراکه کودکان از این طریق علاقمندی بیشتری به مطالعه نشان می دهند. بر این اساس با همکاری مهد قرآن یاس کربلا، قصه ای از کتاب «خرس کوچولو» توسط سیده بتول کاشانی، یکی از مربیان مهد برای اعضای کودک با زبانی شیوا و کودکانه گفته شد.

برگزاری نشست کتابخوان مدرسه‌ای با حضور دانش آموزان دبیرستان دخترانه خرد

به همت کتابدار کتابخانه عمومی الزهرا (س) شهرستان حاجی آباد،  نشست کتاب خوان مدرسه ای  در دبیرستان دخترانه خرد حاجی آباد برگزار شد.

در این نشست که به همت ثریا مرادی، کتابدار کتابخانه الزهرا (س) و دانش آموزان متوسطه دوم انجام شد، 5 نفر از دانش آموزان کتاب های خوانده شده خود را با دوستان خود به اشتراک گذاشتند.

نشست قصه گویی از کتاب های نهمین جشنواره رضوی برگزار شد

به همت صفورا سلیم پور، کتابدار کتابخانه عمومی الزهرا (س) شهرستان حاجی آباد، نشست قصه‌گویی از کتاب های نهمین جشنواره رضوی با عنوان «فاطمه فاطمه» و «کبوتر ها و آهوها» با همکاری مهد کودک آوای بال فرشته ها برگزار شد.

نشست کتابخوان در دبیرستان دخترانه ابوذر

به همت کتابداران کتابخانه عمومی فردوسی شهرستان بندرعباس، نشست کتابخوان با حضور دانش آموزان در دبیرستان ابوذر برگزار شد. در این نشست  کتاب های «این دختر نامرئی نیست» نوشته «مارکوس سجویک»؛ «دختر شینا» نوشته «بهناز ضرابی زاده»؛ «قصه های مجید» نوشته: «هوشنگ مرادی کرمانی؛ «لالایی برای دختر مرده» نوشته «حمیدرضا شاه آبادی»؛ «بندر امن» نوشته «ماریتا کانلن مک کنا»؛ «شازده کوچولو» نوشته «آنتوان دوسنت اگزوپری» به اشتراک گذاشته شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: