کد خبر: 40091
تاریخ انتشار: شنبه, 26 مرداد 1398 - 12:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فاروج

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی
آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی و تقدیر از ۲۱ برگزیده در شهرستان فاروج برگزار شد.
اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فاروج

 

به گزارش لیزنا، آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در  فاروج با حضورعلی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی؛ رضا قاسم زاده، معاون فرماندار شهرستان فاروج؛  محمدعلی فتاحی، بخشدار خبوشان؛   جواد نظری، رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مجید محمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش و دیگر مسئولان در کتابخانه عمومی ملاصدرا برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در این آیین گفت: شهرستان فاروج به احاظ تعداد شرکت کننده در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به تناسب جمعیت در شمار شهرستان های برتر کشور قرار گرفته است.

علی محمد جهانی بیان داشت: بر اساس فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۲۸ خرداد ماه به عنوان پایان مهلت شرکت و ارسال آثار به این جشنواره اعلام شده بود؛ اما بر اساس درخواست‌های مستند مکرر، دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی مهلت شرکت در این جشنواره را  تا ۱۵ تیرماه تمدید کرد.

 وی افزود: نهمین دوره این جشنواره با معرفی ۱۲ عنوان کتاب، در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به صورت مکتوب، آنلاین و پویش برگزار شد. در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح استان ۳۲ هزار نفرشرکت کردند که امسال  به ۳۵ هزار نفر رسید و در این بخش شاهد رشد ۱۰ درصدی بودیم. از این میزان ۲۰ درصد شرکت کنندگان معادل ۷ هزار نفر از شهرستان فاروج در جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ شاخص های کتابخانه ای نیز کتابخانه های شهرستان در وضعیت مناسبی هستند، بیان داشت: کتابخانه عمومی آیت الله ذبیحی روستای مایوان به عنوان یکی از ۶ کتابخانه برتر در سطح کشور انتخاب شده است.

در ادامه این مراسم برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان فاروج معرفی و تقدیر شدند. اسامی برگزیدگان به این شرح است:

سیده طیبه حیدری  و سمانه حمیدیان در بخش خانوادگی؛ مریم مدیر، خدیجه شیرافکن، اصغر مرتضائی، مریم حبیبی، عزیزاله کریمی، صفیه باقری، آسیه تقوی، محمد جوادی در بخش چهارگزینه ای بزرگسال؛   مریم قربانیان، ابوالفضل خردمند، ایمان شفاعتی، فاطمه پیرمرد، فاطمه ارسلانی، صالح حینی و نادیا یزدانی در بخش چهار گزینه ای نوجوان؛   علی قدسی، آتنا ریاحی و ملیکا فریدی  در بخش نقاشی و محدثه امیدی در بخش پویش کودک.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: