کد خبر: 40297
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 مهر 1398 - 10:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فعالیت های ویژه هفته کتاب در نهاد کتابخانه‌های عمومی تبیین شد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
به منظور برنامه ریزی فعالیت های ویژه هفته کتاب، نخستین نشست شورای سیاستگذاری هفته کتاب با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.
فعالیت های ویژه هفته کتاب در نهاد کتابخانه‌های عمومی تبیین شد

 به گزارش لیزنا، نخستین نشست شورای برنامه ریزی روز کتاب،کتابخوانی، و کتابدار، و هفته کتاب روز سه شنبه ۱۶ مهرماه با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی؛ مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی؛ محمدهادی  ناصری‌طاهری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ باقر میرعبداللهی، مدیرکل تأمین منابع؛ هادی آشتیانی، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی؛ اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت ها؛ رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد و سکینه خاتون مهدیان پور، مشاور معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی در سالن جلسات ساختمان شماره یک نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

 

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام ماه صفر، هدف از تشکیل این جلسه را برنامه ریزی فعالیت های ویژه هفته کتاب دانست و اظهار داشت: برنامه های هفته کتاب ۹۸ در سه سطح اقدامات ملی،‌ استانی و پیشنهاداتی برای برنامه های کتابخانه ای، پیش بینی شده است.

وی گفت: در سطح ملی، برنامه های هفته کتاب با برگزاری نشست خبری آغاز می شود. تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) با حضور در حرم مطهر ایشان؛ رونمایی از کتاب «مجموعه استاندارد کتابخانه های عمومی ایران»؛ برگزاری نشست کتاب خوان با موضوع هفته وحدت؛ رونمایی از صفحه اختصاصی کتابخانه ها در سامانه سامان؛ آغاز به کار سطح دسترسی استانی برای برگزاری مسابقات الکترونیکی با استفاده از زیرساخت های موجود و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه کتابخانه های عمومی به همراه معرفی برگزیدگان جشنواره خاطره نویسی و رونمایی از جلد دوم کتاب «روایت آشنا» بخشی از برنامه های پیش بینی شده در سطح ملی خواهد بود.

رمضانی اضافه کرد: افتتاح کتابخانه های آماده بهره برداری، امکان عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی سراسر کشور، توزیع و ارسال دعوتنامه به شهروندان  جهت حضور و عضویت در کتابخانه در ایام هفته کتاب و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه کتابخانه های عمومی در استان ها و همچنین برنامه های متنوع کتابخانه های عمومی سراسر کشور، بخشی از برنامه های ویژه این هفته در سطح استانی خواهد بود.

در ادامه این نشست رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن تقدیر از حسن اعتماد مجموعه نهاد به این استان برای میزبانی ویژه برنامه هفته کتاب، به تشریح جزئیات برنامه ریزی های انجام شده و روند پیشرفت هر یک از فعالیت ها پرداخت.  

ادامه این نشست به بحث و تبادل نظر در خصوص  برگزاری برنامه های ویژه هفته کتاب اختصاص یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: